|
به سازمانهاي كارگري در سراسر جهان
نود و ششمين کنفرانس سالانه سازمان جهاني کار "آي ال او " در راه است
و هر ساله سازمان جهاني کار عليرغم اعتراضات
کارگران در ايران ، خانه کارگر و شوراهاي اسلامي
را بعنوان نماينده کارگران به رسميت شناخته و
هياتي از سوي جمهوري اسلامي ايران در اين اجلاس
شرکت ميکند. ما به اين موضوع معترضيم. ما کارگران
در ايران از حق داشتن تشکل خود محروميم. حتما خبر
داريد که نزديک دو سال است که ما کارگران شرکت
واحداتوبوسراني تهران براي داشتن سنديکاي خود
مبارزه ميکنيم و همواره مورد فشار و تهديد قرار
داشته ايم. اکنون رييس هيات مديره سنديکا بجرم
فعاليت براي اين تشکل به ٥ سال زندان محکوم شده
است. به تعداد ي از کارگران شركت واحد که عمدتا"
اعضاي هيات مديره سنديکا هستند٬ به اسامي آقايان:
ابراهيم مددي، سيد داود رضوي، يعقوب سليمي،
منصور حيات غيبي، يعقوب سليمي، عباس نژند كودكي
و .... در هيئت هاي حل اختلاف اداره كار شرق تهران
بدون هيچگونه مدرك قانوني حکم اخراج داده شده است.
همچنين سه نفر از کارگران در ايران به اسامي صديق
کريمي٬ شيث اماني و محمود صالحي به جرم برپايي
مراسم اول مه و دفاع از حقوق کارگران هم اکنون در
زندان به سر مي برند . سازمان جهاني کار که ظاهرا
قرار است کارگران نيز در اجلاس آن نمايندگي شوند٬
عليرغم اطلاع از همه اين اتفاقات٬ نه تنها عکس
العملي نسبت به آن نشان نداده است٬ بلکه با به
رسميت شناختن هيات منتخب دولت بعنوان نماينده
کارگران عملا در مقابل ما کارگران در ايران قرار
گرفته است. ما به اين مساله اعتراض داريم و
ميخواهيم که از اعتراض ما حمايت کنيد. ما کارگران
شرکت واحد همچنين:
داشتن
تشکل را حق خود ميدانيم. خواهان به رسميت شناخته
شدن سنديکاي كارگران شرکت واحد بعنوان تشکل واقعي
خود هستيم و از
همه سازمانهاي کارگري در سراسر
جهان مي خواهيم که از اين خواست برحق ما پشتيباني
کنند.
ما خواهان لغو حکم صادره براي
رئيس هيئت مديره و احضار کارگران سنديكايي به
دادگاه و از بين رفتن پرونده هاي اعضا و فعالين
سنديکاي واحد و دادگاهي شدن آنها و لغو حکم اخراج
کارگران اخراجي هستيم.
تشکل
هاي "شوراهاي اسلامي" و "خانه كارگر" تشكلهاي
دولتي هستند و نقششان آرام نگاه داشتن کارگران و
دفاع از منافع کارفرمايان در مقابل کارگر است.
از جمله عملکرد ضد کارگري آنها يورش وحشيانه آنان
به هيئت مؤسس سنديكاي شركت واحد در تاريخ ١٩
ارديبهشت ٨٤ (برابر ٩ مه ٢٠٠٥) و ضرب و شتم اعضاي
هيئت مؤسس سنديكاي كارگران شركت واحد بود.
اينکه سازمان جهاني كار" آي ال او" اين تشکلها
را به عنوان "تشكل هاي كارگران" به عضويت پذيرفته
است و هيچ سراغي از نمايندگان واقعي كارگران
ايران نميگيرد٬ موضوع اعتراض ماست بدينوسيله از
همه سازمانهاي کارگري در سراسر جهان ميخواهيم ما
را در اين اعتراض حمايت کنند.
ما با محكوم كردن اين سياست ضد كارگري آي ال او
قويا از مجامع كارگري بين المللي مي خواهيم براي
اخراج خانه کارگر و شوراهاي اسلامي که همواره
بعنوان نمايندگان کارگران در اجلاس سازمان جهاني
کار شرکت کرده اند٬ تلاش کنند و شرايط حضور
نمايندگان واقعي كارگران در آن سازمان را فراهم
سازند
جمعي از كارگران شركت واحد اتوبوسراني تهران
15/3/1386
|