تغییر برای برابری : نخستین دادگاه اعضای کمپین یک میلیون امضا برگزار شد. دادگاه نسیم سرابندی و فاطمه دهدشتی روز 21 مرداد در شعبه 28 دادگاه انقلاب برگزار و همان موقع هم حکم دادگاه اعلام شد. آنان به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت تبلیغاتی علیه نظام محکوم شدند. استناد قاضی در مورد اتهام آنان ماده 500 قانون مجازات اسلامی بود. نسیم و فاطمه هردو به 6 ماه حبس تعلیقی تا 2 سال محکوم شدند.
نسیم سرابندی و فاطمه دهدشتی در دی ماه 1385 هنگام جمع آوری امضا در مترو به مدت 24 ساعت بازداشت شده بودند. ابتدا به نظر می آمد پرونده شان بسته شده است اما آنها مجددا در پی تغییر روند بازپرسی احضار و تفهیم اتهام شدند. به آنها گفته شد که اتهام شان اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام است و آنها نیز در آخرین دفاع از خود این اتهام را نپذیرفتند. اما سرانجام محکوم شدند.این در حالی است که جمع آوری امضا اقدامی مدنی و مسالمت آمیز است و نمی تواند جرم محسوب شود.