|
جوابیه
پیرو درج اظهارات قاضی حداد
در رابطه با سندیکای کارگران
شرکت واحد اتوبوس رانی تهران
و حومه و آقای منصور اسالو در
روزنامه اعتماد ملی (تاریخ
۲۲مرداد1386
صفحه 13) جوابیه سندیکا به
شرح زیر اعلام می گردد:
١- تا کنون از سوی هیچ مرجع
رسمی و قضایی رایی مبنی بر
غیر قانونی بودن سندیکا صادر
نشده و این سندیکا با توجه به
اصل ۲۶ قانون اساسی و مقاوله
نامه های ۸۷ و ۹۸ سازمان بین
المللی کار (ILO)
که جمهوری اسلامی ایران نیز
عضو این سازمان می باشد تشکیل
شده است .
۲ - با فرض اینکه آقای اسالو
در هنگام پخش اعلامیه دستگیر
و با عنایت به اینکه قاضی
حداد مدعی شده است که
"اعلامیه علیه نظام" می باشد
سندیکا برای اثبات نادرست
بودن این ادعا آمادگی دارد
تمامی اعلامیه های صادره را
در اختیار حقوق دانان و افکار
عمومی قرار دهد .
۳ – قاضی حداد این گونه بیان
کرده اند که آقای اسالو در
هنگام دستگیری (در هر سه
نوبت) فضا را مسموم می کند .
باید متذکر شویم که مامورین
امنیتی وقتی با مقاومت آقای
اسالو در برابر بازداشت غیر
قانونی و ضد انسانی و همراه
با ضرب و شتم مواجهه می شوند
برای آنکه توجه مردم جلب نشود
با وقاحت تمام وی را دزد و
کلاه بردار معرفی می کنند .
حال باید پرسید چه کسی فضا را
مسموم می کند ؟
ضمناً در بازداشت اخیر آقای
اسالو که در اتوبوس شرکت واحد
ومقابل منزل ایشان انجام
گرفته است هیچ گونه جرم
مشهودی انجام نشده و مامورین
از ارائه هر گونه حکم و یا
کارت شناسایی خودداری کرده
اند .
در پایان سندیکای کارگران
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران
وحومه از مراجع قضایی و
امنیتی اجرای قانون رادر
رابطه با اعضای دستگیر شده
خواستار است
سندیکای
کارگران شرکت واحد
اتوبوسرانی تهران وحومه
22مرداد
1386
-----------
پاسخ پروانه اسالو همسر منصور
به قاضی حداد
در روزنامه اعتماد ملی دوشنبه
22 مرداد 1386
در پاسخ به گفته های قاضی
حداد معاون امنیت دادسرای
عمومی و انقلاب تهران در گفت
و گو با ایرنا در پرونده
منصور اسالو همسر اسالو به
روزنامه اعتماد ملی ، هرگونه
مذاکره و توافق با قاضی حداد
درمورد پرونده منصور اسالو را
رد کرد و گفت : دورهای قبل
دستگیری همسرم برای پیگیری
پرونده او به ایشان مراجعه
کردیم اما نه جوابی گرفتیم و
نه توافقی انجام شد . او
همچنین در مورد عنوان اتهامی
که قاضی حداد در این مصاحبه
مطرح کرده بود گفت : همسرم در
همه سفرها از مجاری قانونی و
مرزهای رسمی کشور خارج و وارد
شده است در سفر اخیر هم به
دعوت رسمی سازمان های بین
المللی کارگری به سفر رفته و
بازگشته است .
همسر اسالو در مورد اتهام پخش
اعلامیه علیه نظام توسط اسالو
در هنگام دستگیری نیز گفت :
ایشان اصلا اعلامیه ای نداشته
و در مسیر بازگشت به خانه در
حالی که در اتوبوس بوده
بازداشت شده است .
به گفته پروانه اسالو خانواده
او پس از بازداشت به مدت 4
روز از سرنوشت او بی خبر
بودند .
------------
حسن حداد معاون امنیت دادستان
عمومی و انقلاب تهران:
«بازداشت اسالو به جرم توزيع
اعلاميه علیه نظام» !
حسن حداد در مصاحبه خود با
خبرنگاران ايرنا، در خصوص
وضعيت پرونده منصور اسالو،
رييس سنديکای کارگران شرکت
واحد گفته است: «وی در هنگام
پخش اعلاميه عليه نظام توسط
نيروهای نظامی و امنيتی حدود
دهه دوم تيرماه دستگير شد و
بحث کارگری در دستگيری وی
مطرح نبوده است.»
به گفته وی، «نيروی انتظامی
وقتی جرم مشهودی انجام می شود
و در خيابان اعلاميه عليه
نظام توزيع می شود، برای
دستگيری نياز به حکم ندارد.
ماموران موظفند فرد را دستگير
و سپس مراحل بعدی در مورد وی
اعمال شود.»
معاون امنيت دادستان عمومی و
انقلاب تهران اظهار داشت: «وی
(اسالو) پرونده ای دارد که بر
اساس رای صادره در آن به پنج
سال حبس محکوم شده است. من
چند بار با همسر، مادر و حتی
خودش صحبت کردم و با هم به
توافق هايی نيز رسيديم، اما
او به توافق ها عمل نکرد.»
حسن حداد، رييس سنديکای شرکت
واحد را متهم کرد که «وقتی
ماموران قصد دستگيری او را
دارند، با فرياد و خود زنی و
با جلب توجه، فضا را مسموم می
کند.»
---------------
(درصورت عدم آزادی بازداشت
شدگان مقابل منزل منصور)
شکايت جديد از ايران به «آی
ال او»
يانک کوچ کی يه ويچ، مسئول
امور انسانی و سنديکايی
کنفدراسيون بين المللی
اتحاديه های آزاد کارگری، روز
جمعه ۱۹ مرداد، درگفت و گو با
راديو فردا،
بازداشت فعالان کارگری در روز
۱۸ مرداد را محکوم کرد.
وی گفت: «اگر اين فعالان فورا
آزاد نشوند، ما شکايت جديدی
را از دولت ايران به سازمان
بين المللی کار، آی ال او،
تسليم خواهيم کرد.»
آقای کوچ کی يه ويچ بر اين
اعتقاد است که اقدام نيروهای
امنيتی در بازداشت های روز ۱۸
مرداد، «اقدامی مضحک و کاملا
برخلاف اصول بين المللی» است.
همچنين ديويد کاکرافت، دبير
کل فدراسيون جهانی کارگران
حمل و نقل، روز جمعه، ۱۹
مرداد، با اشاره به بازداشت
چند تن از فعالان کارگری در
ايران، به راديو فردا
گفت: «اين اقدام نشاندهنده آن
بود که مقام های ايرانی تا چه
اندازه نگران عقايدی هستند که
با رفتارشان در داخل و خارج
از ايران ايجاد کرده اند.»
دبير کل فدراسيون جهانی
کارگران حمل و نقل ابراز
اميدواری کرد که «مقام های
ايرانی بفهمند که حملات به
کارگران و حقوق صنفی آنها تا
چه اندازه خام و بی تاثير
خواهد بود.»
آقای کاکرافت گفت: «اين راهی
که آنها می روند، راه درستی
نيست.»
«بازداشت اعضای سنديکای شرکت
واحد غيرقانونی است»
پرويز خورشيد، وکيل مدافع پنج
تن از اعضای بازداشت شده هيات
مديره سنديکای کارگران شرکت
واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
در روز پنجشنبه، ۱۸ مرداد،
اقدام نيروهای پليس امنيت
جمهوری اسلامی ايران در
بازداشت موکلان خود را
غيرقانونی دانست.
ابراهيم مددی، نايب رييس، و
چهار عضو ديگر هيات مديره اين
سنديکا، يعقوب سليمی، داوود
رضوی، همايون جابری و ابراهيم
گوهری، روز ۱۸ مرداد در مقابل
منزل منصور اسالو، رييس هيات
مديره سنديکای کارگران شرکت
واحد اتوبوس رانی تهران و
حومه، درمنطقه نارمک تهران
بازداشت شدند.
آقای خورشيد به خبرگزاری
دانشجويان ايران،
ايسنا،
گفت:«اعتقاد ما بر اين است که
اين بازداشت به صورت
غيرقانونی صورت گرفته است،
زيرا اين افراد تنها قصد
ديدار با خانواده اسالو را
داشتند و جرمی مرتکب نشده
اند.»
وی افزود:« پليس ممکن است به
تصور برقراری امنيت، کسی را
بازداشت کند، اما تشخيص
ارتکاب جرم با قاضی است.»
نايب رييس و چهار عضو ديگر
هيات مديره اين سنديکا، روز
۱۸ مرداد در مقابل منزل منصور
اسالو، درمنطقه نارمک تهران
بازداشت شدند.
این وکیل مدافع پنج عضو
بازداشت شده سندیکای شرکت
واحد ابراز اميدواری کرد که
موکلانش به زودی آزاد شوند. |