|
وخامت جسمی
عمادالدین باقی
فعالان حقوق بشر در ایران:
بنا بر گزارشات رسيده از بند 209
زندان اوين حال عمومي عمادالدين باقي رئيس انجمن
دفاع از زندانيان به وخامت گرائيده است بطوري که
به سختي قادر به تکلم است..
آقاي عمادالدين باقي فعال حقوق بشر
که هم اکنون در 75 اومين روز بازداشت غير قانوني
در بازداشتگاه 209 قرار دارد تحت انواع شکنجه هاي
روحي و جسمي همچنان در سلول انفرادي نگهداري مي
شود او در راستاي شکنجه هاي سيستماتيک ويژه بند
امنيتي 209 دچار بيماري شده است به طوري که به
سختي قادر به تکلم است و به وسيله ويلچر جا به جا
مي شود ، بنا بر اطلاعاتي که بدست اين مجموعه
رسيده است وي روز گذشته پس از تماس با منزل حالش
به وخامت گرائيده و موفق به ادامه تماس با خانواده
اش نشده است
.
مسئولين بند 209 که از پيگيري هاي
خانواده ايشان به هراس افتاده بودند وي را به
بهداري اوين انتقال دادند آقاي باقي در پي تزريق
سرم در بهداري رگ دستش نيز پاره شد
.
فعالان حقوق بشر در ايران نسبت به
سلامت جسمي اين زنداني شديدا اعلام نگراني مي کند
و خواهان واکنش سريع سازمان هاي حقوق بشري جهت
توقف اعمال فشار بر ايشان مي باشد.
------
ریاست محترم قوه قضاییه آیت
ا..شاهرودی
سلام
پزشک
متعهد و دلسوز دکتر حسام فیروزی در آستانه ی
زندان است. او که جرمی جز مداوای بیماران
ندارد،به اتهام مداوای یک زندانی – احمد باطبی-
راهی زندان می شود. از آنجا که پزشکان قسم یاد
کرده اند که در علاج بیماران از هیچ کوششی
دریغ نورزند،دکتر فیروزی تنها به این سوگند
پایبند مانده است و هیچ بزه و جرمی مرتکب نشده
است.سزاوار است که از چنین طبیب مشفقی که بی
مزد و اجرت بر زخم های بیماران مرهم می نهد
قدردانی به عمل آید نه اینکه او را به حبس
برند
ما
امضاء کنندگان این نامه مراتب اعتراض و نا
خشنودی خود را به حکم زندان دکتر حسام فیروزی
اعلام می داریم و خواهان توقف این حکم می
باشیم
راي صادره و تائيد شده از طرف
شعه 6 و 21 دادگاه انقلاب به شرح زير است :
در خصوص اتهام
محمد حسن فيروزي معروف به حسام فرزند محمد
حسين 35 ساله به شماره شناسنامه 275 ، شغل
پزشك ، عدم سابقه كيفري ، آزاد با قرار وثيقه
، داراي وكيل ، داير به اقدام عليه امنيت كشور
از طريق فعاليت تبليغي عليه نظام جمهوري
اسلامي و اختفاء متهم متواري احمد باطبي و
نگهداري و استفاده از تجهيزات دريافت ماهواره
با توجه به محتويات و مندرجات پرونده وگزارش
وزارت اطلاعات و گردش كار تنظيمي و كيفر خواست
صادره مورخ 7/ 11/ 1385 بهمراه اسناد و مدارك
مكشوفه از متهم به اينكه نامبرده زنداني
متواري احمد باطبي را در منزل خويش به اين
بهانه كه بيمار ميباشد ، چندين روز نگهداري و
مخفي نموده سپس با انجام مصاحبه با رسانه هاي
بيگانه از جمله راديو فردا ، شبكه( وي او اي )
، بي بي سي ، راديو آلمان و شبكه هاي اينترنتي
و سرويس نيوز و ادوار نيوز و نامه نگاري براي
سازمانهاي حقوق بشر و سازمان ملل و غيره به
جوسازي عليه نظام پرداحته وبا درج مقالات و
تهيه اعلاميه و نامه هاي سر گشاده وضعيت متهم
مخفي شده را ناشي از اعمال شكنجه و بدرفتاري
غير انساني توسط حاكمين با وي و با مقايسه
زهرا كاظمي و اكبر محمدي و غيره و علت آنرا
وجود رابطه دوستي با متهم متواري قلمداد نموده
و درج مطالب ديگر در سايتهاي اينترنتي با هدف
تبليغ عليه نظام و تحريك افكار عمومي بوده است
متهم در مراحل
دادرسي اعلام داشته من قصدي نداشتم و نمي
دانستم درج مطالب بعنوان نامه به مسئولين و
مصاحبه ، تبليغ عليه نظام قلمداد ميگردد و
هدفم آگاهي مردم و مسئولين بوده و اگر از
كلماتي از قبيل شكنجه و غيره بوده با استناد
به نامه احمد باطبي( به رئيس قوه قضائيه) بوده
است و اينكه حكومت از اين حربه استفاده نكند .
و همچنين اظهارات وكيل وي كه مدعي ميباشد كه
حكومت نگرش بدبينانه نسبت به تحصيل كرده هاي
كشور دارد و منطقي نيست
عليهذا با عنايت
به مجموع اقدامات و عملكرد متهم و توجها به
ادله و مدارك موجود و نتيجه بازجويي و تحقيقات
و مدافعات و اقارير ضمني و بعضا صريح وي و با
نگرش اهداف وفعاليتهاي انجام شده كه غير
قانوني و در راستاي اقدام عليه امنيت كشور و
با هدف تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي و بد
بيني نسبت به حاكميت نظام و تشنج در افكار
عمومي و حتي متهم اخبار را در اختيار بيگانگان
قرار مي داده است . بنابراين با توجه به جميع
جهات و بررسي كامل پرونده و دلايل ومدارك
مكشوفه و مدافعات وي در جلسه دادرسي و ساير
قرائن و امارات موجود ، بزهكاري متهم در
اقدام عليه امنيت كشور از طريق تبليغ عليه
نظام جمهوري اسلامي و فعاليت با افراد و
گروههاي مخالف با آن محرز و مسلم و آنرا منطبق
با ماده 500 قانون مجازات اسلامي دانسته و وي
را به تحمل يك سال حبس محكوم ولي با
توجه به وضعيت اجتماعي و اوضاع و احوالي كه
نامبرده در اثر آن مرتكب جرم گرديده و رعايت
ماده 25 قانون مذكور مجازات نصف حبس وي به مدت
5 سال معلق ميگردد ودر خصوص اتهام اختفاء
محكوم متواري احمد باطبي و نگهداري تجهيزات
ماهواره اي و استفاده از آن ، موضوع را در
صلاحيت رسيدگي به شايستگي دادگاه عمومي تهران
دانسته و با صدور قرار عدم صلاحيت، رسيدگي به
شايستگي دادگاه عمومي تهران مقرر مينمايد
دفتري از پرونده بدل تهيه و به مراجع مربوط
ارسال گردد
راي مصدوره پس
از ابلاغ در صورت اعتراض ظرف مدت 20 روز قابل
تجديد نظر در دادگاه تجديد نظر استان تهران
ميباشد .
رئيس شعبه ششم
دادگاه انقلاب اسلامي تهران
بابايي
Freedom For
Hesam Firoozi :
http://sosfiroozi.wordpress.com/
Camping Mail :
Sos.Firoozi@Gmail.com
------
فعالان حقوق بشر در ایران:
بنا بر گزارشات رسیده از زندان
رجایی شهر آقای فرزاد کمانگر معلم زندانی به مکان
نا معلومی منتقل شده است .
آقای فرزاد کمانگر معلم محبوس در
زندان رجایی شهر از روز گذشته به مکان نامعلومی
منتقل شده است ، وی به همراه علی حیدریان و فرهاد
وکیلی در زندان رجایی شهر در تبعید بوده اند . به
احتمال فراوان وی مجددا به بند 209 زندان اوین
منتقل شده است .
آقای فرزاد کمانگر در 10 دی ماه می
بایست به دادگاه انقلاب مراجعه نماید و بنظر می
رسد به دلیل مقاومت این زندانی و عدم اعتراف ،
مجددا تحت شکنجه های روحی و جسمی قرار می گیرد.
فعالان حقوق بشر در ایران نسبت به
سلامت این معلم زندانی و عضو کانون معلمان
کامیاران اعلام نگرانی می کند و جهت اطلاع از
وضعیت ایشان از تمامی سازمان های حقوق بشری
استمداد می طلبد .
-------
فعالان حقوق بشر در ایران:
بنا بر گزارشات رسیده آقای کیوان
رفیعی دبیر کل مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از
روز دوشنبه تا کنون مفقود شده است .
آقای کیوان رفیعی فعال حقوق بشر که
اخیرا از سوی دادگاه انقلاب به 15 ماه حبس محکوم
شده و در نهایت با تحمل 17 ماه حبس آزاد شد اخیرا
در تاریخ 29 /9/86 از سوی قاضی حداد به معاونت
امنیت مستقر در دادگاه انقلاب احضار گشت ، در پی
این احضار آقای کیوان رفیعی از روز دوشنبه تا کنون
هیچ گونه تماسی با این مجموعه برقرار نکرده است ،
احتمال بازداشت شدن ایشان توسط مامورین وزارت
اطلاعات وجود دارد.
فعالان حقوق بشر در ایران بازداشت
مجدد کیوان رفیعی را محکوم می کند و از سازمان های
حقوق بشری برای آزادی این فعال حقوق بشری استمداد
می طلبد.
------
آزادی چند فعال آذربایجانی از
زندان اوین
هنوز پنج فعال
دیگر در بازداشت به سر میبرند
واحید قاراباغلی
vahidqarabagli@gmail.com
طی روزهای گذشته،پنج فعال مدنی
آذربایجانی از زندان اوین ، آزاد شدند.
یعقوب سالکی نیا، صالح کامرانی،
میر قاسم سیدین زاده، محمد نصرتی و مهندس عبداله
عباسی جوان آزاد شدگان روزهای گذشته هستند.
آنها پس از آزادي ادعا کرده اند که
از همان ابتدا از سوی بازجویان به
منظور گرفتن اعترافات تلويزيوني مورد
شکنجه و اذيت و آزار قرار گرفته اند.
يعقوب سالکي نيا
روزنامه نگار مستقل و همکار بسياری از نشريات
آذربايجان از جمله امید زنجان٬ شمس تبریز٬ و
احرار، در تاريخ ۹ آبان ماه توسط ماموران وزارت
اطلاعات در تهران پس از بازرسي منزل اش و ضبط دست
نوشته ها، کتاب ها، سي دی و کامپيوتر بازداشت و به
زندان اوين منتقل شد. وی روز ٢٨ آذر ماه با سپردن
٨٠ ميليون تومان وثيقه از زندان آزاد شد. يعقوب
سالکي نيا از جمله بنيان گذاران کمیته دفاع از
زندانيان سياسي آذربايجان می باشد.
”صالح
کامرانی“ فعال حقوق بشر و وکیل شناخته
شده، "میر
قاسم سیدین زاده "فعال دانشجویی سابق و
روزنامه نگار آذربایجانی اول دیماه با قرار وثیقه
به ترتیب ۱۵۰ و ۴۰ میلیون تومانی از زندان اوین
آزاد شدند.
صالح کامرانی از تاریخ ۲۷ مرداد و
میر قاسم سیدین زاده از تاریخ ۱۰ آبان توسط
نیروهای امنیتی دستگیر و به زندان اوین انتقال
داده شده بودند.این دو نفر که تقریبا" تمام مدت
حبس را در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین که زیر
نظر اداره اطلاعات اداره می شود بسر می بردند از
تماس با وکیل نیز محروم بودند.
همچنین چهارم دی
عبدالله عباسی جوان
استاد دانشگاه شهید رجایی تهران٬ و از فعالان
مدنی آذربایجان پس از تحمل 131 روز بازداشت از
زندان اوین آزاد شد.
به گفته یدلله عباسی جوان٬ برادر
عبداله، ۸۰ میلیون وثیقه برای آزادی آقای عباسی
جوان به دادگاه ارائه شده است.
عباسی جوان روز ۲۷ مرداد٬ در تهران
دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گشته بود.
بنابر اظهار خانواده اش او تقریبا
تمام مدت بازداشت را در انفرادی بند ۲۰۹ اوین تحت
فشارهای جسمی و روحی قرار داشته است.
از طرفی چند روز پیش "محمد نصرتی"
دانشجوی دوره فوق لیسانس استاتیستیک دانشگاه
آنکارا که اوائل مهر ماه هنگام ورود به ایران در
مرز ایران و ترکیه دستگیر شده بود با قرار کفالت
آزاد شده است.
با آنکه از آزادی این فعالین از
زندان خرسنديم اما وضعيت دشوار بازداشت برای پنج
فعال دیگر از جمله سعيد متين پور، عليرضا متین
پور،جلیل غنی لو، بهروز صفری و همسر وی ليلا حیدری
نگران کننده است .در اين ميان نگران کننده تر از
همه وضعيت سعید متین پور است. علیرغم سپری شدن بیش
از هفت ماه از بازداشت آنها تا به حال به طور مشخص
اطلاعي از اتهام اشان در دست نيست و وضعيت حقوقي
بازداشت آنها نيز نامشخص است، بازجويي ها بدون
حضور وكيل و حق دسترسي به وكيل انتخابي در جريان
است.
دوشنبه 26 آذر 1386 خانواده های
سعید متین پور،جلیل غنی لو،لیلی حیدری و بهروز
صفری توانستند در زندان اوین از نزدیک با آنها
ملاقات بکنند.
به گفته خانواده این زندانیان،
وضعیت جسمانی آنها چندان رضایت بخش نبوده است و
آنها به شدت کاهش وزن داده اند.
بنا به گفته عطیه طاهری این برای
اولین بار است که وی پس از 7 ماه با سعید ملاقات
کرده است.و به گفته ایشان سعید به شدت کاهش وزن
داده و موهای سر وی نیز دچار ریزش شده است.
متین پور که بعد از ماهها نگهداری
در سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین چند روز
پیش به بند عمومی زندان منتقل شده است به شدت
شکنجه شده است مقامات امنیتی و اطلاعاتی وی را
تهدید سخت ترین فشارها برای شرکت در یک برنامه
تلویزیونی و اعتراف به اتهاماتی که به وی نسبت
داده شده، قرار داده اند. مسئولان اطلاعات به وی
گفته اند چنانچه با شرکت در یک برنامه تلویزیونی
به اتهاماتی که در پرونده اش ثبت شده اعتراف کند،
زمینه آزادی وی را فراهم خواهند کرد.
این اعمال فشارها همواره از روز
اول بازداشت نسبت به خانواده متین پور نیز ادامه
داشته است و از آنجا که سعید متین پور حاضر به
انجام چنین کاری نشد، وزارت اطلاعات با
احضار برادر وی، او را نیز ۶ شهریور بازداشت
کرد.برادر وی بیش از ۴ ماه است که بازداشت و در
شرایط مشابهی بسر می برد.
مقامات مسئول تاکنون دليل بازداشت
این فعالین دستگير شده آذربایجانی را اعلام نکرده
اند.
خانواده هاي متين پور، غني
لو، صفری و
حیدری نسبت به وضعيت عزیزانشان ابراز نگراني کرده
و خواستار رفتار قانوني با آنها شده اند.
|