|
یک نفر اینجا می سپارد جان
صدای بابک دادبخش
جهت تنویر افکار عمومی و بر اساس
جبر شرایط این مجموعه اقدام به انتشار فایل صوتی
آقای بابک دادبخش در چهل و چهارمین روز اعتصاب
غذای خود در حالی که لبانش را دوخته است مینماید.
نامبرده در راستای احقاق حقوق
انسانی خود همچون داشتن امکان تلفن و ملاقات و
همچنین پایان دادن به تبعیدهای مکرر وی تنها به
دلیل اعتراض به فساد جاری و فعالیتهای باندهای
مافیایی که در زندان صورت میگیرد و همچنین استرداد
لوازم ضبط شده خود همچون کتاب و دست نوشته هایش
دست به اعتصاب غذا زده است .
مسئولین و کادر زندانبانی زندان که
فجایعی چون قتل اکبرمحمدی و ولی الله فیض مهدوی را
در پرونده خود دارند نه تنها توجهی به در خطر بودن
جان این انسان که خواسته ای جز رسیدگی به حقوق
ضایع شده خود ندارد و بالغ بر 150 نامه به مراجع
مدعی رسیدگی کننده جهت احقاق حقوقش نوشته است
نداشته اند که حتی بهداری زندان رجایی شهر کرج
اعلام نموده است از پذیرفتن وی تا زمان پایان دادن
اعتصاب غذایش بدون توجه به در خطر بودن جانش
خودداری خواهد نمود.
امید است فایل صوتی یک انسان در
آستانه مرگ موجبات توجه دست اندرکاران رسانه ای و
مدافعان حقوق انسانی را فراهم آورد ، شنوندگان این
فایل توجه داشته باشند که نامبرده در شرایطی غیر
طبیعی اقدام به صحبت برای لحظاتی کوتاه مینماید
همچنین بنا به دلایل امنیتی فایل صوتی ، مورد
ویرایش و حذف (-) نیز قرار گرفته است.
کلمات قابل فهم آنچه در فایل صوتی
ایراد میشود در ذیل درج میگردد:
( من باب .. بابک دادبخش هستم
بعد از چهل و چند روز اعتصاب از تمام.. کسایی که
در این مدت برخلاف -- رذالت داره—از
من حمایت کردند متشکرم و سپاس گذارم ، تمام
فعالهای سیاسی و حقوق بشری ، دوستان ، مبارزان و
فعالان
امیدوارم که باز روز ... این
جنایتکارها ..... از دستشان خارج بشویم ... نابود
بشوند ..... اگر کسی --------- از اینجا میگم با
این وضعیت زنده باد آزادی، زنده باد دموکراسی، مرگ
بر دیکتاتوری)
-----
نامه دکتر حسام فیروزی پیرامون وضعیت زندانی
اعتصابی بابک دادبخش
بنام خداوند جان وخرد
امروز4/12/1386 چهل و چهارمین روز اعتصاب غذای
بابک دادبخش ، 28 ساله، زندانی سیاسی که در زندان
رجایی شهر کرج دوران زندانی خود را سپری می کند می
باشد. وزن ایشان در زمان قبل از اعتصاب غذا در
تاریخ 21/10/86 حدود 90 کیلو گرم بوده و اکنون وزن
ایشان به 67 کیلو کاهش یافته. همچنین وی در شروع
اعتصاب غذا، لبهای خود را با نخ های نایلونی
وسوزن معمولی غیر استریل به نشانه اعتراض دوخته
است .
در طول این
مدت نامبرده بجز آب آنهم با نی چیز دیگری نخورده
است .چندین روز است که لبهای او متورم گشته و از
محل عبور نخها مایع چرکی که نشان دهنده عفونت است
خارج می گردد به گزارش سایت مجموعه فعالان خقوق
بشردر ایران از دو روز پیش نیز آقای دادبخش دچار
تب و لرز گردیده که نشان دهنده انتشار عفونت به
سایر نقاط بدن ( عفونت سیستمیک ) می باشد .
با توجه به
اینکه ایشان 44 روز است که در اعتصاب غذا به سر می
برند و ذخایرمواد غذایی و املاح مورد نیاز بدن
همینطور ویتامینها کاهش چشمگیری داشته و سیستم
ایمنی بدن بشدت دچار ضعف گشته است . امکان انتشار
عفونت به خون هر لحظه شدت می یابد . همینطور بدلیل
بهم خوردن تعادل یونی احتمال حمله قلبی در ایشان
شدت یافته است.
با توجه به
گزارشی که از مجموعه فعالان خقوق بشردر ایران در
مورد ایشان منتشر گردیده ، بالا رفتن ضربان قلب و
افت فشار خون هر لحظه خطر مرگ را برای ایشان جدی
ترخواهد نمود.
در آن گزارش
آمده است که بهداری زندان از پذیرش ایشان خودداری
کرده است .
در اینجا به
عنوان یک پزشک و یک فعال حقوق بشراز مسئولین زندان
رجایی شهر می خواهم تا دیر نشده جلو این فاجعه
انسانی را بگیرند و این زندانی که حربه ای جز جان
خویش برای رسیدن به حقوق از دست رفته خویش نیافته
را نجات دهند.
همینظور از
پزشکان محترم زندان و همکاران عزیز می خواهم که
فارغ از تمام مسائل و جنجال های سیاسی ، به یاد
بیاورند که تنها وظیفه ما به عنوان یک پزشک متعهد
درمان بیماران است ولا غیر و به این مهم توجه
داشته باشند که نجات جان یک انسان ، نجات جان
بشریت است. به نظر می رسد آقای دادبخش اکنون دچار
سپسیس (عفونت خون) شده اند و تا کار
از کار نگذشته باید تمام توان جان او را نجات
دهید.
در پایان نیز
از خود آقای بابک دادبخش می خواهم که به اعتصاب
غذایش پایان دهد و با پزشکان زندان برای بهبود
وضعیتش همکاری کند . همه ما این رشادت او را پاس
می داریم .
آقای دادبخش
همسر جوان شما چشم انتظارشما ست و کودک سه ساله
شما دیدن پدر شجاعش را لحظه شماری می کند . و
یقین است ایران فردا به داشتن جوانانی چون شما به
خود خواهد بالید.
به امید فردایی روشن
پاینده ایران
دکترحسام فیروزی
4/12/1386
|