سیل اهواز؛ هشدار برای تخلیه پنج منطقه در اهواز

چهارشنبه, 21ام فروردین, 1398
اندازه قلم متن
بر اساس این گزارش علت آب گرفتگی ورودی شهر اهواز شکسته شدن سیل‌بند و انحراف آب از رودخانه کرخه است
بر اساس این گزارش علت آب گرفتگی ورودی شهر اهواز شکسته شدن سیل‌بند و انحراف آب از رودخانه کرخه است

رسانه های ایران می گویند که به دنبال بارش های شدید اخیر و جمع شدن سیلاب، ورودی شهر اهواز مرکز استان خوزستان در جنوب ایران زیر آب رفته است.

خبرگزاری ایسنا می گوید ورودی شهر اهواز از سمت اندیمشک با پیشروی آب رودخانه کرخه و میدان پلیس این شهر، هم‌اکنون زیر آب قرار دارد.

بر اساس این گزارش علت آب گرفتگی ورودی شهر،شکسته شدن سیل‌بند و انحراف آب از رودخانه کرخه است. بارش باران و جاری شدن سیل از آخرین روزهای سال گذشته خورشیدی در ایران آغاز شده و تاکنون ده ها کشته و صدها بی خانمان به جا گذاشته است.

پست اینستاگرام از bbcpersian: “ ورودی اهواز اندیمشک، مردم سیل‌بند ساختند” .
این ویدیو را مخاطب ما از کانال سلمان فرستاده و در توضیح می گوید”  آب لحظه به لحظه بالاتر می آید و طول ساحل خیلی زیاد است و نیاز به سیل بند های زیادی است”

گزارش شده که نیروهای امدادی و نظامیان که برای عملیات نجات در منطقه هستند، به کمک مردم و به کارگیری ماشین آلات سنگین در حال ایجاد سیل بند در برابر ورودی اهواز هستند.

ایسنا می گوید به نظر می رسد عملیات ایجاد سیل بند ورودی شهر با موفقیت در حال انجام است اما ارتفاع آب در پشت سیل‌بند در حال افزایش است.

طی روزهای اخیر و همزمان با تکمیل ظرفیت سدها در خوزستان، درباره خطرات احتمالی هشدار داده شده بود. استانداری خوزستان در اطلاعیه‌ای فوری از همه فرمانداران خواسته خود را برای موج جدید بارش که اوج آن روز یکشنبه هفته آینده اعلام شده، آماده کنند.

پست اینستاگرام از bbcpersian: “ آبگرفتگی در کیانشهر اهواز “ .
روایت یکی از مخاطبان ما از  کیانشهر اهواز  "  مجبور به ترک خانه شده ایم، وسایل قابل حمل را برداشتیم و سنگین‌تر ها را بالای کابینت گذاشتیم"
پیامگیر تلگرام ما bbcshoma

در اهواز دستور تخلیه پنج منطقه صادر شده است. غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفته است “مناطق عین دو، گلدشت، سیاحی، سادات، و سلیم آباد اهواز باید به صورت فوری تخلیه شوند”.

در اقدامی احتیاطی، ساکنان منطقه کیانشهر اهواز نیز در حالت آماده باش قرار گرفتند تا در صورت جدی تر شدن خطر، منطقه را ترک کنند.

دو روز پیش از این عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران که به اهواز سفر کرده بود، درباره وضعیت این شهر گفت: “اهواز هیچ‌گونه جای نگرانی ندارد و باثبات و پایدار است”.

ورودی شهر اهواز مرکز استان خوزستان
ورودی شهر اهواز مرکز استان خوزستان

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.