در واکنش به اقدام آمریکا مبنی بر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی نمایندگان مجلس تصویب کردند؛ دولت موظف به اقدام متقابل و قاطع با آمریکا شد| وزارت اطلاعات موظف به شناسایی حامیان اقدام آمریکا درباره سپاه

سه شنبه, 3ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دولت را موظف به اقدامات متقابل و قاطع با آمریکا کردند تا آمریکایی‌ها نتوانند از هر گونه توان و امکانات علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.آفتاب‌‌نیوز :نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز سه‌شنبه و در جریان بررسی طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا ماده ۲ این طرح را با ۱۶۸ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.
طبق ماده ۲ طرح، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در چهارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی که منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می‌اندازند، اقدامات متقابل و قاطع بر اساس این قانون به عمل آورد.

همچنین ماده ۳ این طرح با ۱۶۶ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد.
طبق ماده ۳ طرح، دولت جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح موظفند در زمان مقتضی با اقدامات ضروری و هوشمندانه به گونه‌ای عمل کنند که نیروهای آمریکایی نتوانند از هر گونه توان و امکانات علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.
وزارت اطلاعات موظف به شناسایی حامیان اقدام آمریکا درباره سپاه شد
همچنین وزارت اطلاعات مکلف شد که اسامی کسانی که در تصمیم آمریکا مبنی بر تروریست نامیدن سپاه مشارکت داشتند را به قوه قضائیه معرفی کند.
 نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا مواد ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ را تصویب کردند.
طبق ماده ۱۰ سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است منابع مورد نیاز برای اجرای این قانون را سالانه در بودجه سنواتی دستگاه‌های مجری این قانون پیش بینی و تخصیص ۱۰۰ درصد را صادر کند.
طبق ماده ۱۱ دولت و کلیه دستگاه‌های مشمول این قانون موظف هستند که هر چهار ماه یک بار گزارش عملکرد خود را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای طرح در مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.
بر اساس ماده ۱۲ وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های اطلاعاتی موظفند اسامی کسانی را که در این تصمیم مشارکت داشته‌اند شناسایی و به قوه قضائیه معرفی کنند تا اقدام قانون مقتضی به عمل آید.
طبق ماده ۱۳ کلیه تکالیف مرتبط با نیروهای مسلح مقرر در این قانون بر اساس تدابیر فرماندهی کل قوا قابل اجرا می‌باشد.
بر اساس ماده ۱۴ این قانون از زمان تنظیم نهایی لازم الاجرا است.
منبع: خبرگزاری ایسنا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.