“موافقت تاریخی” درباره مسابقه جودو‌کاران ایران با اسراییل

یکشنبه, 22ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

فدراسیون جهانی جودو اعلام کرده که با کمیته ملی المپیک ایران به “یک توافق تاریخی” دست پیدا کرده است. بر این اساس ایران به پایبندی کامل به منشور المپیک متعهد شده است.

    
Iran Mohammadi Barimanloo, Judo (Tasnim)

فدراسیون‌ جهانی جودو از دستیابی به “توافق تاریخی” با کمیته‌ ملی المپیک ایران خبر داده است.

فدراسیون جهانی جودو با اشاره به موارد متعدد “جراحات ناگهانی” و یا “مشکل وزن” ورزشکاران ایرانی هنگام قرار گرفتن در برابر ورزشکاران اسرائیلی در مسابقات بین‌المللی، در وبسایت خود نوشته است: «بسیاری از ناظران معتقدند میان این موارد و فشار روی ورزشکاران ایران برای قرار نگرفتن در مقابل تیم‌های چند کشور مشخص ارتباط مستقیم وجود دارد.»

بر اساس این گزارش فدراسیون جهانی جودو در پی این اتفاق‌ها برای حمایت از حقوق ورزشکاران و ایجاد اطمینان از برگزاری مسابقات عادلانه، تصمیم به اقدام در این ارتباط گرفته است.

در پی پیگیری‌های فدراسیون جهانی و چندین جلسه بحث و تبادل نظر، کمیته ملی المپیک ایران در نامه‌ای که روی سایت فدراسیون جهانی نیز منتشر شده است متعهد به پایبندی کامل به منشور المپیک، اصول ضد تبعیض آن و همه مقررات فدراسیون جهانی جودو شده است.

روزنامه جروزالم پست اسرائیل این خبر را با این تیتر منتشر کرده است: “ایران در آینده با جودوکاران اسرائیل مسابقه می‌دهد”.

این روزنامه در ادامه با اشاره به خودداری جودوکار ایرانی از مقابله با جودوکار اسرائیلی در ماه فوریه نوشته است که کمیته ملی المپیک ایران اعلام کرده ورزشکاران این کشور در آینده در مسابقات با همه کشورها، همچنین اسرائیل مسابقه خواهد داد.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.