وعده وزیر اطلاعات ایران برای پاسخگویی درباره ابهامات «ترور دانشمندان هسته‌ای»

پنجشنبه, 17ام مرداد, 1398
اندازه قلم متن

تلویزیون حکومتی ایران در سال ۹۱ با پخش این تصاویر از مشارکت مازیار ابراهیمی در ترور افراد مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

تلویزیون حکومتی ایران در سال ۹۱ با پخش این تصاویر از مشارکت مازیار ابراهیمی در ترور افراد مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

وزیر اطلاعات ایران وعده داده است که در یک کنفرانس خبری به «موارد مطرح شده» درباره پرونده ترور «دانشمندان هسته‌ای» ایران پاسخ دهد.

در روزهای گذشته پخش یک مستند تلویزیونی از شبکه بی‌بی‌سی‌ فارسی، ابهامات گسترده‌ای درباره ترور برخی چهره‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران رقم زده است.

در این مستند، مازیار ابراهیمی که مرداد ۱۳۹۱ در یک برنامه تلویزیون حکومتی ایران اعتراف کرد با همکاری دستگاه‌های امنیتی اسرائیل، در ترور این افراد مشارکت داشته است، از جعلی بودن اتهامات خود سخن می‌گوید.

آقای ابراهیمی دو سال پس از پخش اعترافاتش از تلویزیون حکومتی ایران از زندان آزاد شد و امسال پس از خروج از کشور، در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی به تشریح ابعاد مختلف این پرونده، اعتراف اجباری و شکنجه در زندان پرداخت.

مازیار ابراهیمی در حال حاضر در آلمان به سر می‌برد. مسئولیت رسیدگی به پرونده او را وزارت اطلاعات ایران بر عهده داشت.

علاوه بر مازیار ابراهیمی، ۱۱ نفر دیگر هم در این پرونده متهم شده بودند که همه آنها آزاد شده‌اند.

حدفاصل سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰، چهار تن از افرادی که عموماً در رشته فیزیک به کار و تحصیل اشتغال داشتند و برخی از آنها با برنامه‌ هسته‌ای ایران در ارتباط مستقیم بوده‌‌اند، ترور شدند، که ترور سه تن یعنی مسعود علی‌محمدی، مجید شهریاری، و داریوش رضایی‌نژاد به مرگ این افراد منجر شد و در یک مورد یعنی فریدون عباسی دوانی به مجروح شدن او انجامید.

این پرونده‌ها به «ترور دانشمندان هسته‌ای» ایران شهرت یافته است.

جمهوری اسلامی ایران دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل را متهم کرده‌ است که در برنامه‌ریزی و انجام این ترورها دست داشته‌ است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.