برای برخی از همراهان حسن روحانی «ویزای سفر به آمریکا صادر نشد»

دوشنبه, 1ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

حسن روحانی اول مهرماه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک می‌رود.

حسن روحانی اول مهرماه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک می‌رود.

خبرگزاری ایسنا گزارش داده است که دولت آمریکا برای «معاونین دفتر» حسن روحانی و «تیم رسانه‌ای» که قرار بوده رئیس‌جمهوری ایران را در سفر به آمریکا همراهی کنند، ویزا صادر نکرده است.

حسن روحانی قرار است روز دوشنبه، اول مهرماه، برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کند. طبق برنامه‌ اعلام‌شده، وی روز چهارشنبه در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

ایسنا همچنین نوشته که ویزای صادر شده برای رئیس‌جمهوری ایران محدود بوده و حسن روحانی صرفا اجازه دارد که بین محل اقامتش و مقر سازمان ملل و نمایندگی ایران در سازمان ملل تردد کند.

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران، نیز روز یکشنبه ۳۱ شهریور در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس به حاشیه‌های مطرح شده درباره صدور ویزای او اشاره کرد و گفت: «دولت آمریکا یک نامه به پیوست ویزای او فرستاده‌اند و به روشنی گفته‌اند که واجد شرایط دریافت ویزا نبوده‌ام و با چشم‌پوشی ویزا صادر شده‌ است».

مقام‌های دولت ایران روز ۲۷ شهریور گفته‌ بودند که ویزای سفر محمدجواد ظریف و حسن روحانی هنوز صادر نشده و احتمال لغو این سفرها وجود دارد.

در واکنش به چنین خبرهایی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت به نظر او می‌باید برای حسن روحانی و هیات همراهش برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ویزا صادر شود.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.