رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به سرکوب معترضان در ایران ابراز نگرانی کرد

سه شنبه, 12ام آذر, 1398
اندازه قلم متن

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به خشونت حکومت ایران علیه معترضان ابراز نگرانی کرد.

الیوت اِنگِل روز دوشنبه ۱۱ آذر در بیانیه ای درباره اعتراضات اخیر ایران گفت: «من به شدت نگران بالا رفتن خشونت ها در ایران هستم. گزارش‌‌های اخیر حاکی از بیش از یک‌صد کشته، صدها زخمی و بازداشت ناعادلانه بیش از هزار نفر است.»

او اضافه کرد: «من خشونت دولت ایران در سرکوب شهروندانش را محکوم می کنم و در کنار کسانی که به طور مسالمت آمیز اعتراض می‌کنند، می‌ایستم.»

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه خود به محدودیت های اعمال شده بر اینترنت و اخبار در ایران نیز واکنش نشان داد و گفت: «من همچنین تداوم سانسور و قطع اینترنت توسط حکومت ایران به منظور محدود کردن ارتباطات آزاد و باز را محکوم می کنم. مردم ایران شایسته همه حقوق تضمین شده بشر هستند.»

آقای اِنگِل در ادامه اضافه کرد: «تا هنگامی که مردم منطقه به طور صلح آمیز تجمع می‌کنند، دولت ها باید به حقوق شهروندان خود، از جمله اعتراض و آزادی بیان، احترام بگذارند.»

پیشتر نیز مقامات دولت پرزیدنت ترامپ و برخی از اعضای کنگره آمریکا نسبت به قطع اینترنت پس از اعتراضات در ایران و سرکوب خشن معترضان واکنش نشان داده بودند.

وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گفته بود: «به ملت شجاع ایران می‌گویم آمریکا صدای شما را می‌شنود و در کنار شما ایستاده است. رژیم ایران اینترنت را قطع کرده که کسی نداند در درون کشور چه اتفاقی می‌افتد.»

تعدادی از سناتورهای جمهوری‌خواه ایالات متحده نیز از پرزیدنت ترامپ خواسته بودند که آن دسته از مسئولان جمهوری اسلامی که در قطع گسترده اینترنت دست داشتند را تحریم کند. در روزهای گذشته وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را به دلیل قطع سراسری اینترنت در ایران تحریم کرده است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.