اتهام سوء مدیریت و ناتوانی به مدیران استان گیلان در پی بحران برف

جمعه, 25ام بهمن, 1398
اندازه قلم متن

ترافیک سنگین مسیر رشت قزوین پس از بارش شدید برف در گیلان

ترافیک سنگین مسیر رشت قزوین پس از بارش شدید برف در گیلان

یک عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت، مدیران استان گیلان را به «سوءمدیریت» و «ناتوانی» در مدیریت بحران ناشی از بارش برف شدید در این استان متهم کرد.

پیش از این نیز دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان، ستاد بحران این استان برای مقابله با بحران برف را «کمیته‌ای ناکارآمد» خوانده و تهدید کرده بود که برای «مدیران کم‌کار» استان پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

خبرگزاری ایلنا روز پنج‌شنبه، ۲۴ بهمن، به نقل از فاطمه شیرزاد، عضو هیئت‌ رئیسه شورای‌ شهر رشت نوشت که با وجود اعلام سازمان هواشناسی از هفته گذشته مبنی بر اعلام بارش برف و برگزاری جلسات متعدد در استان و مدیریت شهری، «مدیران عملکرد قابل قبولی نداشتند».

خانم شیرزاد در ادامه بابت آن چه «کوتاهی» نامیده، از شهروندان گیلان و رشت عذرخواهی کرد.

وی گفت: «مسئولان از کنترل بحران بارش برف ناتوان بودند… عدم مدیریت بحران باعت گله‌مندی مردم شد و کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات زمستانی و سوء مدیریت مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرد.»

این عضو شورای شهر رشت در عین حال به «قطعی پی‌درپی برق و آب در سطح محلات ۵۵ گانه رشت و دیگر شهرستان‌های گیلان» اشاره کرد و با توجه به نارضایتی گسترده مردم از شهردار رشت خواست پاسخگوی «عملکرد ناموفق» مدیریت شهری باشد.

در حالی که مدیران ارشد کشوری و محلی موضوع «کم‌کاری» و «ناتوانی» در مدیریت بحران را رد می‌کنند، دادستانی گیلان نیز ستاد بحران استان برای مقابله با بحران برف را «ناکارآمد» خوانده است.

مهدی فلاح‌میری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم بخشی از بحران برف گیلان را ناشی از «فقر امکانات» و بخشی دیگر را ناشی از «بی‌کفایتی» مدیران استان دانست.

آقای فلاح‌میری گفت: «در بحران برف هیچ مدیریت واحدی در گیلان وجود نداشت و قطعاً برای برخی از مدیران کم‌کار استان پرونده تشکیل می‌شود.»

وی به صراحت افزود که در راه ماندن مردم و مسافران به علت برف و کولاک، ناشی از «عملکرد ضعیف مسئولان و متولیان امر» بود و کمیته بحران تشکیل شده در استان، «ناکارآمدترین کمیته برای مدیریت برف و کولاکی بود که شاهد آن بودیم.»

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.