کرونا در ایران؛ ‘شهردار منطقه ۱۳ تهران مشکوک به ابتلاست’، ‘رئیس شورای شهر خود را قرنطینه کرد’

شنبه, 3ام اسفند, 1398
اندازه قلم متن

مرتضی رحمان‌زاده، شهردار منطقه ۱۳ تهران مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا است

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران تایید کرد که مرتضی رحمان‌زاده، شهردار منطقه ۱۳ تهران مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا است و رسانه‌های داخلی از تعطیلی یک هفته‌ای شورای شهر برای پیشگیری از شیوع این ویروس خبر داده‌اند.

خبرآنلاین نوشته است که محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفته است به دلیل “در کنار شهردار منطقه ۱۳ بودن ‘ امروز تصمیم گرفتم از منزل بیرون نیایم”.

آقای هاشمی گفته است “سه‌شنبه هفته گذشته جلسه شورایاران در منطقه ۱۳ تشکیل شد و علاوه بر من مسجدجامعی، میلانی از اعضای شورای شهر و برخی از همکاران روابط عمومی در این جلسه حضور یافتند”.

محسن هاشمی گفته است که “شهردار منطقه ۱۳ در جلسه ماسک بر صورت داشت وبه من گفت آنفلوآنزا دارم و به دلیل اینکه در روز ۲۲ بهمن گشت زده‌ام دچار بیماری شده‌ام”.

آقای اعطا در حساب توییتر شخصی خودش نوشته است که شهردار منطقه ۱۳ “با تعدادى از اعضا و مدیران شورا جلسه داشته است”.

همچنین خبرهایی مبنی بر جلسه آقای رحمان‌زاده با برخی مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی از جمله محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران و سیدحسن خمینی منتشر شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین از برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای شهر تهران خبر داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیما جمهوری اسلامی هم نوشته که جواب آزمایش آقای رحمان‌زاده مثبت بوده است با این حال مدیرروابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ این خبر را تکذیب کرد اما رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در توییتر خود نوشت که شهردار منطقه ۱۳ همچنان مشکوک به کرونا است و “در بیمارستان تحت نظر است”.

پایگاه خبری امتداد وابسته به حزب اتحاد ملت هم از “تعطیلی پیشگیرانه یک هفته‌ای شورای شهر” به خاطر مشکوک بودن شهردار منطقه ۱۳ به ابتلا به کرونا خبر داده است.

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران به این رسانه گفته است: “سه شنبه هفته گذشته رئیس شورای شهر تهران به اتفاق سایر اعضا در جلسه شورایاری‌هاى منطقه ١٣ که با حضور شهردار این منطقه برگزار شد حضور داشتند و در این جلسه برخى با شهردار تماس دستی هم داشته‌اند.”

خانم خداکرمی گفته است که شهردار منطقه ۱۳ “روز گذشته به بیمارستان مسیح دانشورى منتقل شد و همه علایم و نشان می‌دهد که ایشان مبتلا به کرونا ویروس هستند. ولى حال عمومى ایشان رضایت‌بخش است و بنظر مى‌رسد بیمارى کنترل شده است” و “با توجه به حضور ایشان در جمع شورایارى‌ها و تماس با کارکنان و اعضاى شورا و جلوگیری از گسترش بیماری از دوستانی که در آن جلسه حضور داشتند خواسته شد در منزل بمانند و سایر اقدامات ایمنى در حال انجام است و جلسه علنی شورای شهر نیز این هفته تعطیل شد”.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.