‘قرنطینه’ دفتر آیت الله موسی شبیر زنجانی از مراجع تقلید قم به دنبال درگذشت یکی از اعضای دفترش بر اثر ویروس کرونا

سه شنبه, 6ام اسفند, 1398
اندازه قلم متن

شبیری زنجانی

آیت الله موسی شبیر زنجانی از مراجع تقلید شیعه ساکن قم است

سایت خبری امتداد در ایران گزارش داده است که یکی از اعضای دفتر آیت الله موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید شیعه در قم به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است.

امتداد که وابسته به حزب اتحاد ایران اسلامی و نزدیک به برخی از مراجع قم است می گوید که آقای شبیری زنجانی که ۹۱ سال دارد و اعضای دفتر او در پی این واقعه در “قرنطینه” قرار گرفته‌اند.

یک روز پیش از این گزارش هایی مبنی بر احتمال ابتلای محمد میرمحمدی از دیگر اقوام آقای شبیری زنجانی منتشر شده بود. آقای میرمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

مقام های رسمی در جمهوری اسلامی ایران از روز اول اسفند (شش روز پیش) مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در قم را تایید کردند. پس از آن شیوع این ویروس در شهرهای مختلف ایران گزارش شد.

در یکی از پیامدهای اصلی شیوع ویروس کرونا، مجلس خبرگان رهبری نشست فصلی خود را به تعویق انداخته و گفته این تصمیم بر مبنای توصیه های پزشکی برای پیشگیری از ابتلای اعضای این مجلس به ویروس است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت آمار رسمی مربوط به مبتلایان و تلفات ویروس کرونا تا روز ششم اسفند را اعلام کرده و گفته تاکنون ۹۵ نفر به این ویروس مبتلا و ۱۵ نفر درگذشته اند.

یک روز پیش از این احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس گفته بود که بیش از ۵۰ نفر در قم بر اثر ابتلا به این ویروس کشته شده اند و زمان اولین مرگ هم ۲۴ بهمن بوده است. ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت ایران این موضوع را تکذیب کرد و گفت در صورتی که نماینده قم فهرست نیمی از کشته شدگان را به او بدهد، از سمت معاونت وزارت بهداشت کناره گیری می کند.

جلس خبرگان رهبری نشست فصلی خود را به تعویق انداخته و گفته این تصمیم بر مبنای توصیه های پزشکی برای پیشگیری از ابتلای اعضای این مجلس به ویروس است
حق نشر عکسLEADER.IR
جلس خبرگان رهبری نشست فصلی خود را به تعویق انداخته و گفته این تصمیم بر مبنای توصیه های پزشکی برای پیشگیری از ابتلای اعضای این مجلس به ویروس است

نماینده قم ساعاتی بعد اعلام کرد که اسامی کشته شدگان را به معاون وزیر بهداشت داده و در انتظار استعفای اوست.

انتشار اطلاعات پراکنده و بعضا ضدونقیض باعث نگرانی افکار عمومی در ایران و کشورهای منطقه از بیم شیوع ویروس کرونا شده است. بحرین، عراق، عمان و افغانستان می‌گویند که ویروس کرونا از طریق مسافرانی از ایران وارد کشورشان شده است.

با ادامه گمانه‌زنی در مورد نحوه اطلاع‌رسانی بروز بیماری کرونا در ایران، یک مقام وزارت بهداشت اتهام درغگویی علیه مسئولان را رد کرده است.

مقام های ایرانی پیشتر اعلام کرده بودند منبع ورود ویروس به ایران طلبه های چینی ساکن قم بوده اند اما مقام های رسمی سپس صحت این موضوع را زیر سئوال بردند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی تحت عنوان “دستورالعمل برای شیوع وسیع ویروسی: ایران به تهدید جهانی تبدیل می‌شود” گفته است که بی‌اعتمادی مردم ایران نسبت به حکومت باعث شده است تا اطلاع‌رسانی رسمی در این زمینه را باور نکنند و توصیه‌های مراجع رسمی را تلاشی برای پرده پوشی و به مخاطره انداختن جان خود بدانند.

سازمان جهانی بهداشت به تمامی کشورهای جهان هشدار داده است که برای ورود به مرحله همه‌گیری جهانی ویروس کرونا آماده شوند.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.