تازه‌ترین آمار رسمی ایران ازشیوع کرونا: ۲۶۴۰ فوتی و بیش از ۳۸ هزار نفر مبتلا

یکشنبه, 10ام فروردین, 1399
اندازه قلم متن

کیانوش جهان‌پور، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران،‌ از ثبت دوهزار و ۹۰۱ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا در ایران طی یک روز گذشته و افزایش شمار کل مبتلایان به ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر خبر داد.

جهان‌پور روز یکشنبه ۱۰ فروردین‌ماه در زمینه آخرین آمار مربوط به بیماری کرونا در ایران گفت: «متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۶۴۰ نفر رسید.»

این در حالی است که به گزارش منابع آگاه ایران‌اینترنشنال، شمار تلفات جانی ویروس کرونا از ابتدای شیوع تا امروز به دست‌کم پنج‌هزار و ۱۴۸ نفر رسیده است. 

مقام‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا در اعلام آمار خود از اشاره به تعداد مبتلایان و قربانیان به تفکیک استان‌ها خودداری می‌کنند.

جهان‌پور در ادامه گزارش خود اشاره کرده که سه‌هزار و ۴۶۷ نفر از بیماران مبتلا به این ویروس در «وضعیت شدید» قرار دارند.

به گفته او، همچنین ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر از بیماران بهبود پیدا کرده‌اند.

این مقام وزارت بهداشت ایران همچنین از ادامه طرح «بسیج ملی مبارزه کرونا» خبر داد و گفت تاکنون ۶۰ میلیون نفر از مردم در این طرح شرکت کرده‌اند.

ادامه این طرح در حالی است که روز یکشنبه علی‌اکبر حق‌دوست،‌ رییس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا،‌ ضمن اشاره به امکان کاذب بودن نتیجه تست‌های کرونا گفته بود: «اگر تست بگیریم اما قبل و بعد معلوم نباشد چه کاری انجام می‌دهیم فایده ندارد.»

جهان‌پور در پایان گزارش خود همچنین درباره پدیده «سوگ ابراز نیافته» طی هفته‌های آینده هشدار داد.

او گفت: «با توجه به ابزارهای ارتباطی و آموزه‌های دینی امیدواریم با روش‌ها و توصیه‌هایی با این مشکل مواجه شده و به کمک روانپزشکان و مشاوران این موضوع را حل کنیم.»

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.