۹ کشته در حمله اسرائیل “به محل حضور نیروهای ایرانی” در سوریه

جمعه, 16ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

طبق گزارش رسانه‌های دولتی سوریه، هواپیماهای جنگنده ارتش اسرائیل به مواضعی در استان حما حمله کرده‌اند. سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، از کشته شدن دست کم ۹ نفر در جریان این عملیات هوایی خبر داده است.

    
یک هواپیمای جنگنده ارتش اسرائیل

یک هواپیمای جنگنده ارتش اسرائیل

عملیات هوایی جنگنده‌های اسرائیلی در استان حما در سوریه شمار زیادی کشته و زخمی به جای گذاشته است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه در لندن شامگاه پنجشنبه ۱۵ خرداد (۴ ژوئن) گزارش کرد که دست کم ۹ نفر در جریان این حمله هوایی کشته شده‌اند. طبق اعلام این سازمان، این افراد یا نیروهای ارتش سوریه بوده‌اند یا از نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه که در جنگ داخلی این کشور متحد بشار اسد هستند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین گزارش کرد که نیروی هوایی ارتش سوریه در واکنش به این حملات اسرائیل دست به شلیک موشک‌های پدافند هوایی زده است.

رامی عبدالرحمان، رئیس سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت، مواضعی که مورد حمله قرار گرفته‌اند، تحت کنترل ارتش بشار اسد بوده و افزون بر سربازان سوری نیروهایی از ایران نیز در آنجا حضور و فعالیت داشته‌اند.

رامی عبدالرحمان، رئیس سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه

رامی عبدالرحمان، رئیس سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه

گفته می‌شود که جنگنده‌های ارتش اسرئیل در جریان این عملیات یک مرکز تحقیقاتی و یک کارخانه در مصیاف در حومه غربی حما را که در آن موشک‌های کوتا‌برد تولید می‌شده، هدف قرار داده‌اند.

مقر سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه در لندن است. این سازمان داده‌ها و اطلاعات خود را از طریق شاهدان حاضر در منطقه جمع‌آوری می‌کند و از این روی راستی‌آزمایی مستقل گزارش‌های آن به سختی ممکن است.

رسانه‌های دولتی سوریه نیز از شلیک موشک‌های پدافند هوایی در ارتباط با این حمله خبر داده‌اند. ارتش اسرائیل اما تا کنون هیچگونه واکنشی به اخبار منتشر شده در این باره نشان نداده است.

اگر چه ارتش اسرائیل از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ تا کنون صدها عملیات هوایی در سوریه انجام داده، اما به‌ندرت خبر انجام چنین حملاتی را رسما تأیید کرده است.

جمهوری اسلامی در کنار روسیه از پشتیبانان اصلی حکومت بشار اسد محسوب می‌شود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، پایان اردیبهشت‌ماه امسال (۱۳۹۹) در گفت‌وگویی ویدیویی با “اعتماد آنلاین” گفته بود: «ما شاید ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار به سوریه پول دادیم و باید از سوریه پس بگیریم».

جمهوری اسلامی تا کنون مقدار کمک‌های خود به سوریه را رسما اعلام نکرده است.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.