ادامه افزایش سه‌رقمی قربانیان؛ شناسایی دو هزار و ۵۶۶ بیمار جدید کرونا/ ۱۵۴ نفر دیگر جان باختند

جمعه, 13ام تیر, 1399
اندازه قلم متن

سخنگوی وزارت بهداشت ایران از مرگ ۱۵۴ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در ایران بر اثر کرونا خبر داد. آمار رسمی قربانیان در ایران به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسیده است.

به گزارش شبکه خبر تلویزیون ایران، سیما لاری روز جمعه، ۱۳ تیر، در عین حال گفت که در همین مدت، ۲۵۶۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران شناسایی شد و با احتساب آنها، شمار رسمی مبتلایان به ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر رسید.

از میان مبتلایان جدید، هزار و ۴۸۳ نفر بستری شدند و تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در ایران نیز ۳۱۲۳ نفر اعلام شده است.

چندین مقام در جمهوری اسلامی در مورد همین آمار نیز ابراز شک و تردید کرده و نظر داده‌اند که آمار واقعی مبتلایان و قربانیان در ایران بسیار بیش از این‌هاست.

خانم لاری وضعیت استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام را «قرمز» اعلام کرده و گفت که استان‌های تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز هم در شرایط «هشدار» قرار دارند.

وی نیز همچون دیگر مقام‌های وزارت بهداشت از شهروندان ایران خواست پروتکل‌های بهداشتی، به ویژه استفاده از ماسک را برای توقف چرخه انتقال این ویروس در کشور رعایت کنند.

در همین حال قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز گفته این وزارتخانه، در مورد وضعیت استان‌های «سفید» نگرانی «بیشتری» دارد، چرا که «اوج شیوع در آنها هنوز اتفاق نیفتاده است».

به گزارش خبرگزاری مهر، وی در عین حال تعریف وضعیت‌های قرمز، نارنجی و سفید از نظر ابتلا به کرونا را «نسبی» دانسته و به صراحت گفت: «زمانی که کشور آلوده است، هیچ استانی نمی‌تواند بگوید که سفید هستم و سفید باقی می‌مانم.»

آقای جان‌بابایی در عین حال اضافه کرد که اگر کسی کسب و کار راه انداخته و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کند، «باید تعطیل شود».

خبرگزاری مهر در عین حال به نقل از شاهین محمد صادقی، رئیس بسیج جامعه پزشکی ایران، نوشت با توجه به کاهش پیشین شیوع کرونا، تعدادی از نقاهتگاه‌های بسیج به صورت معلق درآمده بود، اما در حال حاضر و با توجه به شرایط جدید، بار دیگر فعالیت خود را آغاز کردند.

وزارت بهداشت ایران روز جمعه پس از شش ماه از آغاز همه‌گیری همچنین اعلام کرد به‌ دلیل افزایش موارد ابتلا در ایران و لزوم «مدیریت» تخت‌های بیمارستانی، انجام جراحی‌های زیبایی تا اطلاع ثانوی در کشور ممنوع است.

در هفته‌های اخیر هشدارها نسبت به بازگشت ایران به روزهای بحرانی اسفند ۹۸ افزایش یافته است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.