فرانسه از اتباعش خواست ایران را ترک کرده یا خود را به سفارت معرفی کنند

چهارشنبه, 15ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن

وزارت خارجه فرانسه با صدور اطلاعیه‌ای از اتباع خود خواست به دلیل «شرایط امنیتی شدیدا بی‌ثبات منطقه» از سفر به ایران اجتناب و در صورتی اقامت در این کشور آن را ترک کرده و یا خود را به سفارتخانه فرانسه معرفی کنند.

فرانسه روز سه‌شنبه ۱۴ مردادماه در اطلاعیه‌ای نوشت: «به دلیل شرایط امنیتی شدیدا ناپایدار منطقه، رسما توصیه می‌شود اتباع فرانسه به ایران سفر نکنند.»

در ادامه اطلاعیه وزارت خارجه فرانسه از اتباع این کشور که در ایران به سر می‌برند و موقتا قادر به ترک آن نیستند خواسته شده است سفر خود در درون این کشور را محدود کرده و از تجمعات دوری کنند.

این وزارتخانه همچنین از شهروندان فرانسه در ایران خواسته که ضمن رعایت «بیشترین هوشیاری» خود را به سفارت فرانسه در تهران معرفی کنند.

وزارت خارجه فرانسه در این زمینه به لزوم رعایت «احتیاط‌های لازم» برای تضمین امنیت اتباعش اشاره کرده است.

این اطلاعیه هم‌زمان با انفجار روز سه‌شنبه در بیروت،‌ پایتخت لبنان، و همچنین تشدید وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران صادر می‌شود.

این کشور پیشتر صدور ویزای توریستی از سوی سفارتخانه‌اش در تهران را نیز متوقف کرده بود. 

از سوی دیگر، اخیرا اختلاف دیپلماتیک پاریس با تهران در زمینه ادامه بازداشت فریبا عادلخواه، پژوهشگر ایرانی فرانسوی که از سوی سپاه پاسداران بازداشت شده،‌ بیشتر شده است.

پیش از این نیز شماری از کشورهای دیگر از جمله سوئد با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران از اتباع خود خواسته بودند از سفر «غیرضروری» به این کشور خودداری کنند.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.