بایدن: به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای نخواهیم داد

جمعه, 14ام آذر, 1399
اندازه قلم متن

جو بایدن، رییس‌جمهوری منتخب آمریکا، با تاکید بر اینکه دولت آینده او به جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد به سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا کند گفت اقدام دولت دونالد ترامپ در خارج کردن ایالات متحده از توافق هسته‌ای ایران باعث شد تهران به دستیابی به سلاح هسته‌ای «نزدیک‌تر» شود.

بایدن در گفت‌وگویی که روز پنج‌شنبه به همراه معاونش کامالا هریس با شبکه سی.ان.ان داشت گفت: «جان کلام این است که ما نمی‌توانیم به ایران اجازه دهیم به سلاح هسته‌ای برسد.»

او با اشاره به اقدام ترامپ در خارج کردن آمریکا از برجام گفت: «او [آمریکا] را خارج کرد تا اقدام سخت‌گیرانه‌تری بکند. اما ببینید چه کرده‌اند، [دولت ترامپ] توانایی داشتن مواد هسته‌ای [ایران] را افزایش داده‌اند و آنها [ایران] به توانایی داشتن مواد کافی برای ساختن سلاح هسته‌ای نزدیک‌تر می‌شوند. موضوع موشک نیز وجود دارد.»

رییس‌جمهوری منتخب آمریکا در پاسخ به پرسشی در مورد پیامدهای کشته شدن محسن فخری‌زاده، عضو ارشد سپاه پاسداران، بر تعاملات آینده ایالات متحده و ایران گفت: در این مقطع «بسیار سخت» است که بتوان گفت این اتفاق تا چه حد شرایط را پیچیده می‌کند.

بایدن گفت: «علاوه بر نگرانی در مورد پیامدهای سیاست‌های داخلی ترامپ، من واقعا نگران تصویری هستم که به بقیه دنیا ارائه می‌دهیم.»

بایدن با اشاره به اینکه برخورد با مسائل سیاست خارجی آمریکا «بسیار سخت» است گفت: «ما نمی‌توانیم به تنهایی این کار را انجام دهیم. به همین دلیل است که ما باید عضو یک گروه بزرگ‌تر باشیم، تا نه تنها با ایران بلکه با روسیه، چین و گستره کاملی از مسائل برخورد کنیم.»

رییس‌جمهوری منتخب آمریکا همچنین به اولویت اصلی دولت آینده در مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت با آغاز به کار دولتش پوشیدن ماسک را در آمریکا به مدت صد روز اجباری خواهد کرد. او تاکید کرد این اقدام «تاثیر چشمگیری» بر کاهش موارد ابتلا به این بیماری خواهد داشت.

بایدن با اشاره به اینکه از آنتونی فائوچی، عضو کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید خواسته تا در دولت آینده نیز در این سمت بماند گفت هر زمان که فائوچی تشخیص دهد تزریق واکسن کرونا در آمریکا آغاز خواهد شد.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.