تعداد رسمی قربانیان کرونا در ایران به ۵۷ هزار نفر نزدیک شد، مرگ ۸۷ تن دیگر

سه شنبه, 30ام دی, 1399
اندازه قلم متن

با گزارش تازه وزارت بهداشت ایران مبنی بر مرگ ۸۷ تن دیگر بر اثر ابتلا به کرونا، تعداد رسمی قربانیان این بیماری در ایران روز سه‌شنبه به ۵۷ هزار نفر نزدیک شد.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، روز سه‌شنبه در گزارش روزانه خود خبر داد که در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷ تن دیگر در اثر ابتلا به کرونا جان داده و به این ترتیب تعداد قربانیان به ۵۶ هزار و ۹۷۳ رسید.

خانم لاری گفت: «از دیروز تا امروز ۳۰ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۹۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۱۸ نفر از آنها بستری شدند.»

به این ترتیب مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور «به یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسید».

به گفته این مقام، در مجموع «تاکنون ۸ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۵۵۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است»، یعنی حدود یک‌دهم جمعیت کل کشور.

این در حالی است که آمار رسمی مبتلایان به کرونا و قربانیان آن همواره با تردید جدی کارشناسان و شماری از مدیران بهداشتی در ایران مواجه بوده و حتی مدیران سازمان نظام پزشکی، آمار قربانیان را سه تا چهار برابر آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت برآورد کرده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، هم‌اکنون تنها ده شهر قرمز در کشور هست که همگی در استان مازندران قرار دارند: آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.