کرونا در ایران؛ آمار رسمی قربانیان از مرز ۵۷ هزار نفر گذشت، ۸۴ بیمار جان خود را از دست دادند، ۶ هزار و ۱۸۲ بیمار جدید

چهارشنبه, 1ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه از افزایش قربانیان کووید ۱۹ به بیش از ۵۷ هزار نفر در ایران خبر داد و از افزایش احتمالی آمارها در روزهای آینده در پی سفرهای روزهای گذشته ابراز نگرانی کرد.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه، اول بهمن‌ماه، ضمن هشدار درخصوص «عادی‌انگاری» درباره کرونا از نگرانی مقامات وزارت بهداشت به دنبال سفرهای انجام‌شده در روزهای اخیر به مناطق جنوبی و شمالی کشور خبر داد.

وزیر بهداشت ایران روز شنبه، ۲۷ دی‌ماه، از وزیر کشور خواسته بود که «از ورود هرگونه مسافر غیر بومی» به استان‌ها، به‌ویژه استان مازندران، جلوگیری شود.

اما با وجود هشدار مقامات وزارت بهداشت ایران درباره احتمال خیز دوباره کرونا در بهمن‌ماه، گزارش‌های منتشره در شبکه‌های اجتماعی از سفر هزاران گردشگر به شهرهای جنوبی در تعطیلات هفته گذشته حکایت داشت.

مسئولان وزارت بهداشت و درمان قشم روز شنبه تعداد گردشگران ورودی به این جزیره را ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر تخمین زده بودند.

بنا بر آخرین گزارش سخنگوی وزارت بهداشت ایران در روز چهارشنبه، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۴ تن دیگر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. به این ترتیب تعداد کل قربانیان از مرز ۵۷ هزار نفر گذشت.

به گفته خانم لاری، در مدت زمان گفته‌شده نزدیک به شش‌ هزار بیمار جدید شناسایی شد و مجموع کل بیماران کووید ۱۹ در ایران به یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۳۱۶ نفر رسید.

آمار رسمی مبتلایان به کرونا و قربانیان آن همواره با تردید جدی کارشناسان و شماری از مدیران بهداشتی در ایران مواجه بوده و حتی مدیران سازمان نظام پزشکی، آمار قربانیان را سه تا چهار برابر آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت برآورد کرده‌اند.

از: رادیو فردا

*****

طی شبانه روز گذشته ۲۳۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان مازندران بستری شدند

بنابر اعلام روسای دو دانشگاه‌ علوم پزشکی مازندران و بابل، طی شبانه روز گذشته ۲۳۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش بستری شدند و شمار بیماران بستری شده کرونا در استان مازندران یک هزار و ۲۹۶ بیمار کرونا مازندران است که ۲۹۲ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

عباس موسوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص وضعیت شیوع کرونا در این استان، گفت: «طی بیست و چهار ساعت گذشته ۲۰۲ بیمار کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند.»

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، افزود که هم اکنون یک‌هزار و ۷۹ نفر بیمار کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه بستری هستند که از این تعداد ۲۴۵ نفر وخیم است.

همزمان فرزاد جلالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اعلام کرد که در حال حاضر ۲۱۷ بیمار کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند و در بیست و چهار ساعت گذشته ۳۰ بیمار جدید نیز بستری شده‌اند. جلالی گفت که ۴۰ نفر بیمار کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی دانشگاه بابل بستری هستند.

وضعیت شیوع کرونا در استان مازندران طی چند هفته گذشته برخلاف آمارهای اعلام شده از سوی مقام‌های وزارت بهداشت برای سراسر کشور، روند افزایشی داشته است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.