کرونا در ایران؛ طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ نفر دیگر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و شش هزار و ۳۰۵ بیمار جدید شناسایی شدند

جمعه, 3ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ نفر دیگر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و شش هزار و ۳۰۵ بیمار جدید شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سیما سادات لاری روز جمعه، سوم بهمن‌ماه، همچنین گفت که از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کشور، چهار هزار و ۱۳۴ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بر اساس گزارش خانم لاری، تاکنون مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۲۵ نفر و آمار جان‌باختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۲۲۵ نفر رسیده است.

آمار رسمی مبتلایان به کرونا و قربانیان آن همواره با تردید جدی کارشناسان و شماری از مدیران بهداشتی در ایران مواجه بوده و حتی مدیران سازمان نظام پزشکی، آمار قربانیان را سه تا چهار برابر آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت برآورد کرده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران امروز درباره وضعیت شهرهای کشور گزارشی ارائه نداد، اما بر اساس آخرین گزارش او در روز پنج‌شنبه، دوم بهمن‌ماه ۱۰ شهر کشور که همگی در استان مازندران واقع شده بودند، دارای وضعیت قرمز بودند.

در گزارش خانم لاری آمده بود که شهرهای آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در وضعیت قرمز قرار دارند.

اما خبرگزاری تسنیم روز جمعه، سوم بهمن‌ماه، به نقل از «مسئولان ستاد کرونای مازندران» اعلام کرد که همه این شهرها از وضعیت قرمز به نارنجی و زرد سوق یافته‌اند.

این مسئولان که به نام و سمت آن‌ها در گزارش خبرگزاری تسنیم اشاره نشده گفته‌اند هم‌اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌های گلوگاه، میاندورود، سیمرغ، سوادکوه شمالی، سوادکوه، عباس‌آباد و کلاردشت زرد است. پیش از این وضعیت سوادکوه قرمز و بقیه شش شهرستان هم نارنجی بود.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.