کرونا در ایران؛ سه رقمی شدن آمار قربانیان روزانه، ممنوعیت سفر به ۵۰ شهر با خودروی شخصی در نوروز

دوشنبه, 11ام اسفند, 1399
اندازه قلم متن

جانباختگان کرونا در کشور باز هم سه رقمی شدند

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه، ۱۱ اسفند ماه از جان باختن ۱۰۸ نفر و شناسایی هشت‌ هزار و ۵۰۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به این ترتیب، آمار رسمی کل مبتلایان به کرونا در ایران تا امروز به یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۷۹ نفر و مجموع جان‌باختگان به ۶۰ هزار و ۱۸۱ نفر رسید.

هم‌چنین به گفته سیما لاری، سه هزار و ۷۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که پیش از این سازمان نظام پزشکی ایران، آمار واقعی قربانیان کرونا در ایران را ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی برآورد کرده بود.

در همین حال وزارت بهداشت ایران سفر با خودروهای شخصی به ۵۰ شهر را در ایام نوروز ممنوع اعلام کرد.

معاون وزیر بهداشت ایران ضمن اعلام این خبر گفت که ستاد ملی مقابله با کرونا فعلاً برای سفر با قطار و هواپیما در این ایام تصمیمی نگرفته است.

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران، با اشاره به محدودیت‌های کرونایی برای ایام عید گفت: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی که حدود ۵۰ شهر را شامل می‌شود به‌طور کلی ممنوع است.

به گفته معاون وزیر بهداشت سفر به استان‌های مازندران، گیلان، خوزستان، گلستان، بوشهر و هرمزگان و از سوی دیگر سفر به شهرهای زرد اصفهان، مشهد و شیراز ممنوع است.

مقامات وزارت بهداشت ایران از روز ۲۴ بهمن ماه از بد شدن شرایط شیوع کرونا خبر دادند و اکنون می‌گویند توفان کرونا در راه است.

این در حالی است که مقامات تا روز ۲۲ بهمن شرایط را در ایران به لحاظ شیوع کرونا تحت کنترل و رو به بهبود اعلام می‌کردند و خبر جدی از ویروس جهش‌یافته نیز منتشر نمی‌شد.‎

از: رادیو فردا

*****

بیش از «۶۰ هزار نفر» قربانی کرونا؛ پرواز از مبدا و مقصد ۳۲ کشور به ایران ممنوع شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران روز یکشنبه ۱۰ اسفندماه اعلام کرد که بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، پرواز از مبدا و مقصد ۳۲ کشور به ایران شامل بریتانیا، برخی کشورهای آفریقا و آمریکای لاتین «تا اطلاع ثانوی» ممنوع شد.

محمدحسن ذیبخش افزود که ممنوعیت پذیرش مسافر از کشورهای «پرخطر» به ایران «با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا» صورت گرفته است.

به گفته سخنگوی این سازمان، مسافران مستقیم یا غیرمستقیم به مقصد ایران که تا دو هفته پیش از موعد سفر خود، بیش از چهار ساعت در یکی از کشورهای بریتانیا، آفریقای جنوبی، آنگولا، آرژانتین، بولیوی، بوتسوانا، برزیل، بوروندی، کیپ ورد، شیلی، کلمبیا، جمهوری دموکراتیک کنگو، اکوادور، اسواتینی، گینه فرانسوی، لسوتو، گویان، مالاوی، موریتانی، موزامبیک، نامیبیا، پاناما، پاراگوئه، پرو، رواندا، سیشل، سورینام، تانزانیا، اوروگوئه، ونزوئلا، زامبیا، زیمباوه اقامت داشته‌اند، اجازه ورود به ایران را ندارند و پذیرش این افراد در فرودگاه کشور مبدا نیز ممنوع است.

آقای ذیبخش با اشاره به الزامات بهداشتی ورود به ایران از مرز هوایی تاکید کرد، اتباع ایرانی و خارجی که قصد سفر به ایران را دارند، ملزم به ارائه گواهی تست منفی «پی‌سی‌آر» با مدت اعتبار حداکثر ۹۶ ساعت از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا هستند.

علاوه‌بر این، جواب تست کووید ۱۹ باید به زبان انگلیسی و یا تایید شده از سوی کنسولگری باشد.

این گواهی همچنین باید پیش از سوار شدن مسافران به هواپیما در فرودگاه مبدا ارائه شود و هزینه‌ آن بر عهده مسافر است.

بالاترین آمار مرگ‌ومیر کرونا در میان کشورهای خاورمیانه

در همین حال، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه از شناسایی بیش از هشت‌ هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا و جان باختن ۹۳ نفر دیگر بر اثر این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به این ترتیب، آمار رسمی کل مبتلایان به کرونا تا امروز به یک میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۶۹ نفر و مجموع جان‌باختگان به ۶۰ هزار و ۷۳ نفر رسید.

رقم اخیر بالاترین آمار مرگ‌ومیر ناشی از کووید ۱۹ در میان کشورهای خاورمیانه گزارش شده است.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که پیش از این سازمان نظام پزشکی ایران، آمار واقعی قربانیان کرونا در ایران را ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی برآورد کرده بود.

ردیابی کرونای جهش‌یافته با منشاء بریتانیا در ۱۵ استان کشور

ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت ایران، ضمن هشدار درباره وضعیت استان‌های خوزستان و چهار محال و بختیاری گفت که در صورت گسترش بیماری در خوزستان، وضعیت این استان در ستاد مقابله با کرونا مطرح خواهد شد.

او در حالی این موضوع را مطرح کرده که به گفته مقامات محلی این استان طی ده روز گذشته که شیوع کرونا در این استان بحرانی بوده است، حداقل سه بار درخواست رسمی برای قرنطینه خوزستان به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شد ولی بی‌پاسخ ماند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت ایران، ویروس جهش‌یافته تا روز پنج‌شنبه هفتم اسفند‌ماه در ۱۱ استان‌ شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، خوزستان، ایلام، مرکزی، تهران، قزوین، البرز، گیلان و آذربایجان غربی مشاهده شده است.

در روزهای اخیر مقامات بهداشتی قم، اصفهان، کاشان و آذربایجان شرقی هم به صورت رسمی از شناسایی موارد ابتلا به ویروس جهش‌یافته در این استان‌ها خبر داده‌اند.

بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا تا روز پنجم اسفند، ۱۱۲ مورد ابتلا به ویروس جهش‌یافته در کشور شناسایی شده‌اند که از میان آن‌ها هشت نفر از جمله سه کودک جان باخته‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.