منبع دیپلماتیک فرانسوی: ایران اخیرا نشانه‌های امیدوارکننده‌ای درباره برجام بروز داده است

پنجشنبه, 14ام اسفند, 1399
اندازه قلم متن

رویترز از قول یک منبع دیپلماتیک فرانسوی: ایران اخیرا نشانه‌های  امیدوارکننده‌ای درباره مذاکرات غیررسمی بر سر احیا برجام بروز داده است

یک منبع دیپلماتیک فرانسه به خبرگزاری رویترز گفته ایران طی روزهای اخیر نشانه‌های امیدوارکننده‌ای در زمینه دیپلماسی هسته‌ای و احیای مذاکرات غیررسمی در این ارتباط نشان داده است.

این منبع دیپلماتیک روز پنجشنبه ۱۴ اسفندماه با اشاره به مساله هسته‌ای ایران اعلام کرد: «امور در حال حرکت در مسیر درست هستند و ما نشانه‌های مثبتی این هفته و به خصوص در روزهای اخیر دریافت کرده‌ایم.»

این اظهارات همزمان با آن مطرح می‌شود که فرانسه به همراه بریتانیا و آلمان که پیشتر تلاش‌هایی برای تصویب یک قطعنامه علیه ایران در شورای حکام داشته‌اند، اعلام کردند از آن چشم‌پوشی کرده‌اند.

رویترز در همین زمینه به نقل از این منبع دیپلماتیک نوشته که هدف سه کشور اروپایی از این تصمیم این بود که به دیپلماسی فرصتی دیگر داده شود و چشم‌انداز نشست غیررسمی هسته‌ای صدمه نبیند.

به گفته او، هدف این است که همه طرف‌های موضوع هسته‌ای ایران پیش از آغاز نوروز به میز مذاکره آورده شوند.

مقام‌های ایران اخیرا در واکنش به پیشنهاد حضور در مذاکراتی با حضور آمریکا که از سوی اروپا صورت گرفت آن را رد کرده و گفتند زمان برای این اقدام مناسب نیست.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.