کرونا در ایران؛ آمار قربانیان از مرز ۶۱ هزار گذشت؛ هشدار درباره عادی‌انگاری، ۸۸ فوتی جدید

پنجشنبه, 21ام اسفند, 1399
اندازه قلم متن

وزارت بهداشت ایران روز پنج‌شنبه، ۲۱ اسفندماه، از عبور آمار جان‌باختگان کرونا در کشور از مرز ۶۱ هزار نفر خبر داد و رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران نیز در مورد «طغیان کرونا» به دلیل «سویه‌های جدید» این ویروس هشدار داد.

رسانه‌های ایران روز پنج‌شنبه به نقل از سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، گزارش دادند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۸ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۶۱ هزار و ۱۶ نفر رسید.

به گفته خانم لاری، همچنین در یک شبانه‌روز گذشته ۸ هزار و ۳۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع کل بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۴۷۰ نفر رسید.

به گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، سه هزار و ۸۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

بر اساس برآوردهای سازمان نظام پزشکی ایران، شمار قربانیان کرونا در کشور دست‌کم سه تا چهار برابر آمار رسمی است که توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

در همین حال علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران با بیان این که «اعلام عدد مرگ و میر باعث از بین رفتن ترس ناشی از این بیماری می‌شود» درباره طغیان جهش ویروس کرونا در صورت انجام سفرهای نوروزی هشدار داد.

آقای زالی با تاکید بر ضرورت قطع سفرهای نوروزی گفت که در غیر این صورت «سویه‌های جدید درون‌زای ناشی از ویروس» در کشور در کنار هم قرار خواهند گرفت و «طغیان جهش» رخ خواهد داد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.