سخنگوی کشتیرانی ایران: به کشتی شهرکرد شی انفجاری اصابت کرده است

جمعه, 22ام اسفند, 1399
اندازه قلم متن

سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که کشتی شهرکرد در روز ۲۰ اسفند بر اثر اصابت یک «شی انفجاری» دچار حادثه شده و آن را اقدامی «تروریستی» خواند.

علی غیاثیان در مصاحبه با وب‌سایت نور نیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی، گفت که این حادثه در آب‌های بین‌المللی در دریای مدیترانه رخ داده و بخشی از بدنه کشتی دچار آسیب شده است.

به گفته غیاثیان، در این کشتی آتش‌سوزی «مختصری» در محل انفجار رخ داده و مهار شده است.

او در عین حال گفت که این کشتی پس از بررسی میزان آسیب‌دیدگی و ترمیم خسارت‌های وارد شده به مسیر خود ادامه خواهد داد.

غیاثیان اعلام کرد که هیچ یک از خدمه کشتی آسیب ندیده‌اند.

روز گذشته خبرهایی از وقوع حادثه برای این کشتی منتشر شده بود.

به گزارش رویترز، مقام‌های اسرائیلی از اظهارنظر درباره دخالت این کشور در حادثه پیش‌آمده برای کشتی ایرانی شهرکرد در دریای مدیترانه اجتناب کردند.

دو منبع امنیت دریایی به رویترز گفتند که بر اساس نشانه‌های اولیه، کشتی ایرانی شهرکرد عمدا با یک منبع ناشناخته هدف قرار گرفته است. رویترز به نقل از منبع دیگری نوشت سه کشتی ایرانی دیگر طی هفته‌های اخیر هنگام عبور از دریای سرخ به دلایل ناشناخته آسیب دیده‌اند.

در همین حال وال‌استریت ژورنال گزارش داد که اسرائیل از زمستان ۹۸ تاکنون دست‌کم ۱۲ کشتی عازم سوریه را که بیشترشان حامل نفت ایران بودند، هدف قرار داده است.

مقام‌های ایرانی پیش از این چند مورد از این حمله‌ها را گزارش کرده و آنها را به اسرائیل نسبت می‌دادند. طبق این گزارش، شش مورد از این حمله‌ها در سال ۲۰۲۰ صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش در اثر این حملات که برخی از آنها با مین‌های دریایی صورت گرفته، هیچ کشتی ایرانی غرق نشده، اما دست کم دو کشتی ناچار شده‌اند به بنادر ایران بازگردند.

در مقابل هفته گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، ایران را مقصر انفجار در یک کشتی متعلق به این کشور دانست اما مقام‌های ایرانی این موضوع را رد کردند.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.