پاسخ تهدیدآمیز مدیرعامل قشم‌ایر به شکایت مسافر از ازدحام در هواپیما‌: از منتشرکننده ویدئو شکایت می‌کنیم!

شنبه, 21ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن

مدیرعامل قشم‌ایر در واکنش به انتشار ویدئویی از اقدام این ایرلاین در سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت هواپیما اعلام کرد که قصد شکایت از مسافری را دارد که این ویدئو را منتشر کرده است.

از روز پنج‌شنبه ۲۰ فروردین‌ماه، ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است که در آن مسافری توضیح می‌دهد که در پرواز آبادان به مشهد نه‌تنها همه صندلی‌ها پر شده‌، بلکه این هواپیما «بین ۳۰ تا ۴۰ نفر» بیش از ظرفیت هواپیما اقدام به مسافرگیری کرده است.

 

با اوج‌گیری کرونا در ایران بنا بر مصوبه ستاد کرونا شرکت‌های هواپیمایی از اول آبان‌ ۹۹، موظف به رعایت ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیماها شده‌اند.

در واکنش به این مصوبه بسیاری از ایرلاین‌های کشور با توجه به مخالفت وزارت راه و شهرسازی برای افزایش قیمت بلیت بارها اعلام کردند که به دلیل کاهش ظرفیت مسافرگیری، خسارت‌های زیادی را متحمل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری روز شنبه، ۲۱ فروردین، در واکنش به این موضوع گفت که قرار است گزارشی در این باره از قشم ایر دریافت کند و بر اساس آن در مورد برخورد و جریمه با این ایرلاین اقدام خواهد شد.

در همین حال حسن قاسمی، مدیرعامل ایرلاین مذکور، توضیح داد که هواپیمایی که ابتدا برای این پرواز در نظر گرفته شده بود بر اساس ۶۰ درصد ظرفیت اقدام به فروش بلیت کرده، اما دچار مشکل فنی شده و این ایرلاین مجبور به جایگزینی آن با هواپیمایی کوچک‌تر شده است.

آقای قاسمی در ادامه می‌گوید که با توجه به این که همه مسافران در هواپیمای کوچک‌تر جا نمی‌شدند به «مسافران مازاد» پیشنهاد شده که بلیت خود را لغو و وجه بلیت را پس بگیرند، اما تعدادی از مسافران حاضر به این کار نشدند و خط هوایی نیز در برابر آنها کوتاه آمده است.

مدیرعامل قشم ایر در ادامه پذیرفته است که هواپیما بیش از ۶۰ درصد مسافر داشته، اما با رد هرگونه پرواز این هواپیما با بیشتر از ظرفیت مسافر گفته است که خانمی که ویدئو را تهیه کرده در ابتدای ورود همه مسافران اقدام به این کار کرده است.

آقای قاسمی توضیح نداده است که وضعیت مسافرانی که او آن‌ها را «مازاد» خوانده در نهایت چه شده است و آیا آن‌ها پیش از پرواز از هواپیما خارج شده‌اند یا نه.

مدیرعامل ایرلاین قشم ایر همچنین با اشاره به قصد این ایرلاین برای شکایت از شهروندی که ویدئو را منتشر کرده، گفته است که برخی مسافران با انتشار چنین ویدئوهایی قصد دارند تا در مقصد یا پول بلیت را بگیرند یا «بلیت مابه‌ازا» دریافت کنند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.