آمار رسمی جدید کرونا در ایران، مرگ ۳۴۴ بیمار/ تعداد جانباختگان از ۷۳ هزار نفر فرا رفت

سه شنبه, 14ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

با مرگ ۳۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در ایران در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جانباختگان این بیماری به ۷۳ هزار و ۲۱۹ تن رسید.

رسانه های داخل ایران به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت خبر داده اند که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ هزار و ۱۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده که ۲۹۸۵ نفر از آنان بستری شدند.

برهمین اساس مجموع بیماران کرونا در کشور به دو میلیون و ۵۷۵ هزار و ۷۳۷ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت ایران در حالی که از ارائه آمار تفکیکی خودداری می‌کند، به طور روزانه آمار مربوط به ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را در اختیار رسانه‌های قرار می‌دهد، آماری که منابع مستقل درباره درستی آن تردید دارند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت تا کنون یک میلیون و ۸۳ هزار و ۱۳۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۳۱ هزار و ۵۰۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۶۴۱ دُز رسیده است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، الزامات واکسیناسیون عمومی در گروه بالای ۸۰ سال را تشریح کرده و نوشته که انجام واکسیناسیون در تمام روزهای هفته به ویژه ایام تعطیل ‌و پنجشنبه ها بدون وقفه ‌و به صورت ۲ شیفت کماکان ادامه یابد.

به گفته وزیر بهداشت، تعدادی از سالمندان بالای ۸۰ سال در سراسر کشور به ویژه شهرهای بزرگ به دلیل عدم ثبت اطلاعاتشان در سامانه های وزارت بهداشت، از طریق مراکز جهت تزریق واکسن کووید ۱۹ دعوت نشده اند. با توجه به اینکه قرار بود به محض شروع به کار سامانه جامع جدید، ثبت نام اینگونه عزیزان انجام و با تعیین وقت قبلی دعوت شوند، ولی افراد یاد شده بدون اطلاع قبلی به مراکز مراجعه می‌کنند بنابراین در این رابطه ضروری است مواردی رعایت شود.

در ماه‌های گذشته، انتقادهای بسیاری از دولت حسن روحانی در خصوص اقدام دیرهنگام و روند کُند در خرید واکسن کرونا شده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۱۰۲ شهرستان قرمز و ۲۳۵ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۱۱۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.