آمار کرونا در ایران؛ ۲۸۳ فوتی جدید/ شناسایی ۱۳۵۷۶ بیمار دیگر

شنبه, 18ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

سخنگوی ستاد کرونا در ایران روز شنبه، ۱۸ اردیبهشت، از جریمه برای تردد خودروهای غیربومی حتی در شهرهای زرد در تعطیلات عید فطر خبر داد.

به گزارش رسانه‌های داخلی، علیرضا رئیسی گفت که جریمه تردد در شهرهای قرمز و نارنجی همانند گذشته به ترتیب یک میلیون تومان و۵۰۰ هزار تومان است و بر اساس مصوبه جدید ستاد کرونا برای سفر به شهرهای زرد هم جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

ستاد کرونا روز پنج‌شنبه، ۱۶ اردیبهشت اعلام کرده بود که سفر به همه شهرهای کشور از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ظهر روز شنبه، ۲۵ اردیبهشت ممنوع خواهد بود.

به گفته آقای رئیسی، در حال حاضر ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد به سر می‌برند.

وضعیت قرمز یا «خیلی پرخطر» به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده باشند.

وضعیت نارنجی یا «پرخطر» هم شرایطی را شامل می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم شش نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری شوند و در وضعیت زرد یا «خطر متوسط» این رقم به دست‌کم سه نفر از صدهزار نفر می‌رسد.

در همین حال بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت ایران در روز شنبه، ۲۸۳ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را بر اثر کرونا در کشور از دست دادند و بیش از ۱۳ هزار و پانصد بیمار جدید شناسایی شدند.

به این ترتیب آمار جان‌باختگان به ۷۴ هزار و ۵۲۴ نفر و مجموع کل بیماران به دو میلیون و ۶۴۰ هزار و ۶۷۰ نفر رسید.

وزارت بهداشت ایران در حالی آمار کرونا را به صورت روزانه اعلام می‌کند که منابع مستقل درباره درستی این آمار تردید دارند و آمار واقعی را سه تا چهار برابر آمار رسمی می‌دانند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.