آمار رسمی کرونا در ایران؛ ۱۵۷ فوتی جدید، واکسن‌های وارداتی رو به پایان است

چهارشنبه, 19ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن

بر اساس آمار رسمی، با مرگ ۱۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در ایران در شبانه‌روز گذشته، مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور روز سه‌شنبه به ۸۱ هزار و ۳۶۲ نفر رسید.

رسانه‌های داخل ایران به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت خبر دادند که در شبانه‌روز گذشته، ۸ هزار و ۸۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده که ۱۲۱۶ نفر از آنان بستری شدند.

بر همین اساس مجموع بیماران کرونا در کشور به دو میلیون و ۹۸۰ هزار و ۱۱۶ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت ایران در حالی که از ارائه آمار تفکیکی خودداری می‌کند، به طور روزانه آمار مربوط به ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را در اختیار رسانه‌های قرار می‌دهد، آماری که منابع مستقل درباره درستی آن تردید دارند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت تاکنون چهار میلیون و ۲۵۲ هزار و ۷۷۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۶۸۲ هزار و ۴۸۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن تزریق شده در کشور به ۴ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۲۶۱ دز رسیده است.

خبرگزاری تسنیم گزارش داده است که واکسن‌های وارداتی برای تزریق به سالمندان در حال اتمام است و واکسیناسیون سایر گروه‌های هدف نیز در انتظار صدور مجوز برای واکسن ایرانی کرونا است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت وعده داده بود که «تا خرداد و اوایل تیر حدود ۱۴ میلیون جمعیت هدف که شامل افراد بالاتر از ۶۰ سال و بیماران خاص و صعب‌العلاج است را طبق اولویت‌بندی سند ملی واکسیناسیون کرونا واکسینه می‌کنیم.»

در همین حال، خبرگزاری تسنیم نوشته است که اطلاعات رسیده از مراکز بهداشتی بسیاری از نقاط کشور، حاکی از آن است که بسیاری از این مراکز برای تزریق دوز دوم، واکسن کرونا ندارند.

دانشگاه‌ علوم پزشکی شیراز نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که با توجه به اتمام محموله‌های دریافتی واکسن، از ۱۶ خرداد تا اطلاع ثانوی، واکسیناسیون علیه ویروس کرونا انجام نمی‌شود.

بر همین اساس در حال حاضر ۱۶ شهرستان قرمز و ۲۰۱ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۲۳۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.