واکنش‌ها به گردهمایی تبلیغاتی ابراهیم رئیسی و حامیانش در اهواز

پنجشنبه, 20ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن

استان‌وایر– شامگاه چهارشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۰ «ابراهیم‌رئیسی» یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و رییس قوه قضاییه در ایران در سفر به خوزستان در جمع هوادارانش حاضر شد. 

ویدیوها و عکس‌های منتشر شده از این گردهمایی که در استادیوم تختی شهر اهواز برگزار شده، انتقادات بسیاری را حتی از سوی حامیان این کاندیدا به‌دنبال داشته است.

تصاویر این همایش نشان می‌دهند که جمع زیادی از مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این همایش حاضر شده بودند.

برخی فعالان حوزه سلامت این گردهمایی را بازی با جان مردم توصیف و برخی دیگر، صادر کنندگان مجوز گردهمایی را شریک در آن‌چه بحران شیوع کرونا دانسته، معرفی کرده‌اند.

کاربری به نام همتی در حساب کاربری خود با کنابه نوشته است: «‏خسته نباشید آیت‌الله رییسی به کادر درمان.»

پس از برگزاری این گردهمایی چندین هزار نفری، برخی از کاربران رسانه‌های اجتماعی نسبت به رفتار دوگانه رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در برخورد با این تجمع  واکنش نشان دادند.

شبکه خبری «عصر جنوب» به نقل از برخی کاربران با انتقاد از رفتار دوگانه «فرهاد ابوال نژادیان» می‌گویند چه‌گونه است که او نسبت به کوچک‌ترین تجمعی از سوی شهروندان در خوزستان موضع‌گیری‌های سختی اتخاذ می‌کتد و از برگزاری اعیاد تا خرید شب عید و مراسم عزاداری و عروسی را ممنوع اعلام کرده اما در مقابل چنین گردهمایی که می‌تواند سلامت چند میلیون شهروند ساکن خوزستان را با خطر مواجه کند، سکوت اختیار کرده است.

برخی از کاربران فرهاد ابول‌نژادیان را به سودبردن شخصی از برگزاری این همایش متهم کرده و می‌گویند برخی اعضای خانواده او مسوولان ستاد تبلیغاتی ابراهیم رئیسی در استان هستند و او با این رفتار دوگانه، روی سلامت مردم معامله کرده است.

خبرگزاری «ایرنا» گزارش داده است که تعدادی از خبرنگاران که قصد ورود به ورزشگاه را داشته، با برخورد شدید یگان‌های حفاظتی مواجه شده‌اند که اعتراض خبرنگاران را به همراه داشته است.

این گردهمایی با شرایط غیراستاندارد و ازدحام جمعیت در حالی برگزار شده است که رییس مرکز بهداشت خوزستان از احتمال بازگشت وضعیت قرمز کرونا در برخی شهرهای این استان خبر داده است.

دکتر «سیدمحمد علوی» که روز گذشته در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود، با اشاره به روند کاهشی ابتلا و مرگ و میر شهروندان خوزستان به ویروس کرونا گفت: «بعد از چند روز روند کاهشی بیماری در خوزستان، اکنون شیب کاهش بیماری کم شده که این موضوع احتمال شکننده بودن وضعیت را نشان می‌دهد.»

این مقام بهداشتی هم‌چنین تاکید کرد علی‌رغم این‌که تعدادی از شهروندان خوزستانی واکسینه شده‌اند ولی تا زمانی که واکسیناسیون تمام افراد جامعه انجام نشود، وضعیت شکننده است و بنابراین تنها راه عبور از موج بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.