ناتو علیه ایران بیانیه صادر کرد

چهارشنبه, 13ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

ناتو علیه ایران بیانیه صادر کرد

فارس نوشت: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز به جمع دولت‌های آمریکا، انگلیس، رومانی و رژیم صهیونیستی در اتهام‌زنی به ایران درخصوص حادثه کشتی تجاری اسرائیلی در دریای عمان پیوست.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سازمان ناتو امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اهمیت آزادی کشتی‌رانی در تمام آب‌های آزاد جهان، گفت: «از تهران می‌خواهیم به تعهدات بین‌المللی خود احترام بگذارد».

این سازمان همچنین ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در حادثه چند روز پیش برای کشتی تجاری صهیونیستی در غرب آسیا، ادعا کرد: «ما نگران اقدامات ثبات‌زدای ایران در منطقه خاورمیانه هستیم».

طبق وبگاه اطلاع‌رسانی ناتو، «اوانا لونگسکو» سخنگوی ناتو در این بیانیه گفت: «ما به همراه متحدانمان، حمله مرگبار اخیر به کشتی اِم‌وی مِرسر استریت در نزدیکی سواحل عمان را قویاً محکوم کرده و به رومانی و انگلیس به دلیل تلفات‌شان تسلیت می‌گوییم».

در ادامه این بیانیه با تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی، آمده است: «آزادی ناوبری برای تمام متحدان ناتو حیاتی است و باید مطابق با قوانین بین‌المللی نیز به آن عمل شود. بریتانیا، ایالات متحده و رومانی به این نتیجه رسیده‌اند که ایران مسئول این حادثه است. متحدان [ناتو] از فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه نگران هستند و از تهران می‌خواهند که به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند».

از: خبرآنلاین


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.