۱۴۰ فوتی جدید کرونا در کشور/ ۴۲۵۶ نفر در وضعیت وخیم بیماری

دوشنبه, 3ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

براساس آمار روزانه وزارت بهداشت ایران، شمار جان‌باختگانِ بیماری ناشی از کرونا در شبانه‌روز گذشته ۱۴۰ تن و موارد جدید ابتلا به این ویروس بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است. بنا به این آمار، مجموع جان‌باختگان کرونا در ایران به بیش از ۱۲۵ هزار تن می‌رسد.

آمارهای کرونا در ایران مورد تأیید منابع مستقل نیست و سازمان نظام پزشکی ایران می‌گوید آمارهای واقعی چند برابر آمار رسمی است.

اگرچه در روزهای گذشته آمار رسمی ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در ایران کاهشی نسبی نشان می‌دهد اما همزمان وزارت بهداشت از افزایش شمار شهرهای قرمز به ۲۲ شهر خبر داده است. دیگر مقام‌های وزارت بهداشت نیز پیش از این در مورد خیز دوباره همه‌گیری کرونا در آبان هشدار داده‌اند.

هم‌زمان با افزایش شهرهای قرمز، مسئولان وزارت بهداشت ایران درباره پیامدهای عدم تمایل تعداد قابل توجهی از جمعیت هدف به تزریق واکسن کرونا هشدار داده‌اند.

به گزارش روزنامه همشهری در روز دوشنبه، سوم آبان حدود ۱۷ میلیون نفر از جامعه هدف در ایران تاکنون واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند، این در حالی است که مقامات بهداشتی و درمانی ایران پیشتر جمعیت هدف واکسن کرونا در کشور را ۶۷ میلیون نفر اعلام کرده‌ بود.

بر اساس اعلام وزیر بهداشت ایران در روز یک‌شنبه از این جمعیت هدف نزدیک به ۵۱ میلیون نفر دُز اول و حدود ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر یعنی ۴۰ درصد از آن هر دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

در این میان گزارش‌های متعددی از عدم تمایل برخی شهروندان به تزریق واکسن کرونا منتشر شده است. از جمله جواد حسینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مقادیر کافی واکسن در مراکز واکسیناسیون استان خراسان رضوی گفته است که میزان مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا نسبت به یک هفته قبل کاهش یافته و با توجه به نگرانی‌ها از موج ششم این وضعیت موجب نگرانی است.

در همین حال تعداد شهرستان‌ها قرمز از روز شنبه تاکنون از ۱۶ به ۲۲ مورد و تعداد شهرستان‌های نارنجی از ۱۰۶ به ۱۲۸ مورد افزایش یافته است.

در هفته‌های گذشته برخی مقامات وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس درباره وقوع «پیک ششم» کرونا از ابتدای آبان هشدار داده بودند، اما با وجود بروز شواهد متعدد و افزایش آمارها، آغاز این موج تاکنون به‌صورت رسمی اعلام نشده است.

در همین حال وزارت خارجه کره جنوبی روز دوشنبه از ارسال زودهنگام یک میلیون دُز واکسن آسترازنکا به دلایل بشردوستانه به به ایران خبر داده است.

کره جنوبی پیشتر نیز سه میلیون دُز واکسن کرونا به ایران ارسال کرده بود.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.