زاکانی داماد خود را به عنوان دستیار ویژه شهردار منصوب کرد

سه شنبه, 4ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

استان‌وایر – در حالی که علیرضا زاکانی، شهردار تهران، پیش از این تاکید کرده بود دوران فامیل بازی و رفیق بازی در شهرداری به پایان رسیده، حسین حیدری، همسر ِ دختر خود را به عنوان «مشاور و دستیار ویژه شهردار تهران» منصوب کرد.

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران روز سه‌شنبه، ۴ آبان ۱۴۰۰، با وجود اینکه حکم صادر شده به او رونوشت شده بود، از این انتصاب اظهار بی‌اطلاعی کرد. چمران در این‌باره گفت: «براساس قانون شورا دخالتی در انتصابات ندارد و مسولیت این کار به عهده شهردار تهران است».

او هم‌چنین در ادامه اعلام کرده که حتی اگر انتصاب فامیلی انجام شده باشد، شهردار کار خطایی انجام نداده چراکه انتصاب اقوام غیرقانونی نیست.

براساس ماده ۱۰ مصوبه «تعارض منافع در شهرداری تهران»، به‌کارگیری بستگان مدیران شهرداری تهران و واحدهای تابعه و بستگان اعضای شورای اسلامی شهر تهران طی دوره مسئولیت در شهرداری تهران و واحدهای تابعه و شورای اسلامی شهر تهران ممنوع است.

سایت «بورسان» در این‌باره نوشته است: «چمران در حالی در این انتصاب پشت شهردار می‌ایستد که خود پیش از این با انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران کار غیر قانونی انجام داده است. زاکانی در حالی از سوی شورای شهر به عنوان شهردار تهران معرفی شد که او نه مدرک تحصیلی مرتبط و نه سابقه کار اجرایی لازم برای رسیدن به این پست را نداشت».

پیش از این نیز به گزارش رسانه‌ها در ایران، آقای زاکانی «زمانی که رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شد برخی دوستان و آشنایان خود را نیز به این مرکز برده بود، از جمله اینکه مسعود فیاضی (برادر همسر یکی دیگر از دختران زاکانی) را به عنوان معاون خود منصوب کرد».

با وجود شکل گیری این حواشی، علیرضا زاکانی در خصوص انتصاب دامادش در توییتر نوشت: «مهندس حیدری هیچ رابطه استخدامی باشهرداری و دریافتی از آن نخواهد داشت و صرفا از تجربه و دانش علمی ایشان درحوزه هوشمندسازی تهران استفاده خواهم‌کرد. این امر غیرقانونی نبوده واین حکم صرفا برای اشراف و نظارت دقیق بنده ازطریق ایشان دراین پروژه مهم صادرشده است».

سخنگوی شورای شهر تهران نیز در تایید این خبر گفته که «آقای زاکانی از آقای حیدری دعوت کرده است که این مسئولیت را به نیابت از خودش بپذیرد و چشم و گوش شهردار در این حوزه و عملا دستیار و بازرس ویژه او در تحقق هوشمندسازی تهران باشد.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.