آمار رسمی کرونا در ایران: ۱۵۶ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت قربانی شدند

سه شنبه, 4ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران، طی ۲۴ ساعت منتهی به روز سه‌شنبه، چهارم آبان‌ماه، ۹۰۹۶ ابتلای جدید به کرونا و مرگ ۱۵۶ مبتلا به کووید ۱۹ گزارش شده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از میان بیماران تازه‌شناسایی‌شده، ۱۲۷۷ نفر در مراکز درمانی مختلف ایران بستری شده‌اند.

بر اساس آمار رسمی، تا ظهر روز چهارم آبان ۱۴۰۰، مجموع بیماران مبتلا به کرونا در ایران به ۵ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۴۵۶ نفر و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۵۱۹ نفر رسید.

آمار رسمی وزارت بهداشت ایران در حالی روزانه در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد که منابع مستقل نسبت به درستی آن تردید دارند و دست‌کم در زمینه مرگ، شمار قربانیان، دو تا سه برابر آمار دولتی، تخمین زده می‌شود.

در حال حاضر، ۴۱۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

به گزارش وزارت بهداشت، تاکنون ۵۱ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۲۹۱ نفر دُز اول، ۳۰ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۴۸۰ نفر دُز دوم و ۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را در ایران تزریق کرده‌اند.

در حال حاضر ۲۲ شهر ایران در وضعیت قرمز، ۱۲۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۱۵ شهر در وضعیت زرد و ۸۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا نیز بر اهمیت تدریجی بودن بازگشایی مدارس در ایران تاکید کرده و هشدار داده است که «حواسمان باشد که بازگشایی‌ها باید آرام آرام بر اساس تعداد بستری‌ها و شرایط جامعه و درصد ایمنی جمعی باشد.»

وی اضافه کرده بازگشایی مدارس به واکسینه شدن کامل ۸۰ تا ۸۵ درصد جامعه نیاز دارد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.