جزئیاتی از برنامه تمرینی نیروی هوایی اسرائیل برای «حمله به ایران»

سه شنبه, 4ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

نیروی هوایی اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای زیرزمینیی به مهمات و تکنیک‌های ویژه‌ای نیاز دارد-عکس از وزارت دفاع اسرائیل

«بخشی از طرح‌های حمله به تاسیسات هسته‌ای به زودی آماده می‌شوند»

تایمز اسرائیل به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد برنامه تمرینی نیروی هوایی اسرائیل برای «حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران» از اوایل سال آینده میلادی آغاز می‌شود و بودجه و به‌روزرسانی برنامه آمورشی این ماموریت تعیین شده است.

بنا بر این گزارش بخشی از برنامه‌های حمله به تاسیسات هسته‌ای به زودی آماده می‌شود و آماده‌سازی برخی طرح‌های دیگر یک سال طول می‌کشد. این گزارش می‌افزاید که حمله به نیروهای شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران در سوریه دشوارتر شده است.

وزارت دفاع اسرائیل با توجه به تعلیق مذاکرات احیای برجام در ماه‌های اخیر تصمیم گرفته تا برای تهدید نظامی معتبر علیه تاسیسات هسته‌ای ایران آماده شود.

پس از امضاء برجام، ارتش اسرائیل طرح اقدام نظامی علیه تاسیاست هسته‌ای ایران را کنار گذشته و منابع را به زمینه‌های دیگر اختصاص داده بود. اما به دنبال خروج آمریکا از برجام و نقض ادامه‌دار تعهدات هسته‌ای از سوی ایران، احیای این برنامه‌ها برای اسرائیل در اولویت قرار گرفته است. اسرائیل دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را یک تهدید موجودیتی برای خود ارزیابی می‌کند.

پیش از نیز شبکه تلویزیونی کان اسرائیل از تصویب بودجه یک و نیم میلیارد دلاری حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داده بود.

تایمز اسرائیل می‌گوید برخی طرح‌های حمله که در مرحله طراحی قرار دارند به زودی آماده می‌شوند و عملیاتی شدن بقیه یک سال زمان می‌برد.

این گزارش می‌افزاید که آمادگی برای چنین حمله‌ای در اولویت نیروی هوایی اسرائیل قرار گرفته است.

تایمز اسرائیل می‌گوید این طرح‌ها علاوه بر یافتن راه‌هایی برای هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای زیرزمینی ایران که به مهمات و تاکتیک‌های ویژه‌ای نیاز دارد، باید مقابله با دفاع هوایی ایران را نیز در دستور کار قرار دهد. همزمان نیروی هوایی اسرائیل باید آماده واکنش احتمالی ایران به چنین حمله‌ای باشد. این واکنش می‌تواند علیه اسرائیل یا متحدان اسرائیل در منطقه باشد.

مقامات تهران همواره تهدید کرده‌اند که در صورت وقوع چنین حمله‌ای اسرائیل را با خاک یکسان خواهند کرد. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز حتی بدون وقوع این حمله نابودی اسرائیل را آرزو می‌کند.

در ادامه گزارش تایمز اسرائیل به حمله‌های نیروهای هوایی اسرائیل به نیروهای جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان مورد حمایت آن در سوریه اشاره شده است. این گزارش می‌گوید که نیروی هوایی اسرائیل به موازات آمادگی برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران با شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی در سوریه مقابله می‌کند.

در سال‌های اخیر اسرائیل صدها حمله علیه این شبه‌نظامیان انجام داده و می‌گوید انجام این عملیات دشوارتر شده است. سوریه هم اکنون به کمک ایران دفاع هوایی خود را تقویت کرده است. گزارش هاآرتص نیز حاکی از آن است که ایران به ارتش سوریه در رصد جنگنده‌های اسرائیلی کمک می‌کند.

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.