حمله موشکی اسرائیل به حُمص در سوریه «چهار کشته» بر جای گذاشت

چهارشنبه, 3ام آذر, 1400
اندازه قلم متن

عکس از آرشیو

بنا بر گزارش‌ها، اصابت موشک‌های اسرائیلی در روز چهارشنبه، سوم آذر، به سه روستا در غرب استان حُمص سوریه چهار کشته برجای گذاشته که به گفته گروه ناظر حقوق بشر سوریه، دو نفر از آنان غیرنظامی بودند.

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، می‌گوید که در این حمله موشکی شش نظامی و یک غیرنظامی نیز زخمی شده‌اند. به نوشته خبرگزاری رویترز، این چهارمین حمله به خاک سوریه در ماه جاری میلادی است.

منطقه مورد هدف در این حملات، محل استقرار جنگجویان وفادار به حزب‌الله لبنان است که برای پشتیبانی از اهداف راهبردی ایران و دولت بشار اسد وارد سوریه شده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه روز چهارشنبه گفت که پدافند هوایی این کشور همچنین چندین موشک‌ اسرائیلی را در آسمان استان حمص رهگیری و منهدم کرده است.

یک مقام نظامی سوریه نیز به سانا گفته است که این حمله خسارات مادی بر جای گذاشته است.

از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ شبه نظامیان متحد جمهوری اسلامی ایران از جمله گروه حزب‌الله لبنان در نقاط مختلف سوریه مستقر شده‌اند و اسرائیل حضور این نیروها را برای امنیت خود خطری جدی قلمداد می‌کند.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه، دوم آذر، با اشاره به فعالیت‌ شبه‌نظامیان وفادار به ایران در اطراف اسرائیل، برای تشدید رویارویی اسرائیل با ایران اعلام آمادگی کرد.

آقای بنت گفت: «ایرانی‌ها در حالی که در تهران به سلامت نشسته‌اند، کشور اسرائیل را با موشک محاصره کرده‌اند. تعقیب روزمره تروریست‌های فرستاده شده توسط نیروی قدس دیگر نتیجه‌ای ندارد. ما باید به دنبال اعزام‌کننده اصلی برویم.»

اسرائیل طی سال‌های اخیر صدها حمله را علیه اهداف نظامی مرتبط با حکومت ایران در سوریه انجام داده است، اما معمولا در مورد حملات هوایی که در خاک سوریه انجام می‌دهد، اظهار نظر نمی‌کند.

حملات هوایی و موشکی هفته‌های اخیر بخشی از کارزار دائمی و فرساینده اسرائیل طی این سال‌ها برای پیشگیری از تثبیت نیروهای مورد حمایت حکومت ایران در خاک سوریه است.

نیروی هوایی اسرائیل دی‌ماه سال گذشته گزارش داد که در طول سال ۲۰۲۰ میلادی به حدود ۵۰ هدف در سوریه حمله کرده و حملات هوایی این کشور به سوریه به کاهش تحرکات و حضور ایران در منطقه انجامیده است.

در روزهای اخیر، روز ۲۹ آبان، مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در نزدیکی شهر البوکمال سوریه و در حومه شرقی دیرالزور هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

ناظر حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن که تحولات سوریه را رصد می‌کند، هم گفته است که از چهارم سپتامبر گذشته تا اواسط ماه جاری نوامبر، ۹ پایگاه‌ شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران توسط پهپاد هدف قرار گرفته شده است.

ناظر حقوق بشر سوریه همچنین پیشتر گفته بود در یک حمله پهپادی که روز چهارشنبه، ۱۹ آبان، در نزدیکی مرز سوریه با عراق صورت گرفت، دست‌کم هفت شبه‌نظامی طرفدار ایران کشته شده‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.