سپاه مسئولیت حمله نافرجام به پایگاه عین الاسد را به عهده گرفت

جمعه, 17ام دی, 1400
اندازه قلم متن

علی تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران- خبرگزاری مهر

به گفته یک مقام ائتلاف نظامی بین‌المللی روز چهارشنبه ۱۵ دی پنج موشک در نزدیکی این پایگاه سقوط کرد بدون اینکه خسارتی ایجاد شود

سپاه پاسداران مسئولیت حمله نافرجام پهپادی روز چهارشنبه ۱۵ دی به پایگاه عین الاسد در استان انبار عراق را برعهده گرفت. این پایگاه محل حضور نیروهای مستشاری آمریکایی است.

به گزارش العربیه، علی تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، روز پنج‌شنبه ۱۶ دی در گفتگویی با برعهده گرفتن مسئولیت این حمله گفت: «هدف قرار دادن این پایگاه نمونه ای از پاسخ ما است.»

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق پنج‌شنبه، ۱۶ دی، از رهگیری و انهدام یک پهپاد ناشناس خبر داد که شامگاه ۱۵ دی قصد نزدیک شدن به پایگاه هوایی فرماندهی نیروی هوایی عراق در انبار را داشت.

در روزهای گذشته پایگاه عین الاسد چندین بار مورد حمله موشکی و پهپادی قرار گرفت. به گفته یک مقام ائتلاف نظامی بین‌المللی روز چهارشنبه ۱۵ دی پنج موشک در نزدیکی این پایگاه سقوط کرد بدون اینکه خسارتی ایجاد شود.

این پایگاه سه شنبه ۱۴ دی نیز هدف دو پهپاد انتحاری قرار گرفت و دو پهپاد دیگر نیز یک مرکز پشتیبانی دیپلماتیک آمریکا در فرودگاه بغداد را هدف قرار دادند. اما به گفته مقام نظامی ائتلاف بین‌المللی این حمله‌ها هیچ گونه تلفات جانی یا زیان مالی به همراه نداشتند.

این حمله‌ها همزمان با دومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، و ابو مهدی مهندس، معاون حشد الشعبی عراق، انجام می‌‌گیرد. این دو در جریان یک حمله پهپادی در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند.

سپاه پاسداران ایران و نیروهای نیابتی آن در عراق مکررا نیروهای آمریکایی را به انتقامجویی تهدید می‌کنند. نیروهای ائتلاف نظامی بین‌المللی به رهبری آمریکا در پایان سال ۲۰۲۱ خروج نیروهای نظامی خود از خاک عراق را اعلام کردند و تنها برخی از نیروهای این ائتلاف به درخواست دولت عراق به وظایف مستشاری و آموزشی ادامه می‌دهند.

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.