آمار رسمی کرونا در ایران: ۳۰ تن دیگر جان باختند، شناسایی ۲۸۹۹۵ ابتلای جدید، “میزان مرگ و میر کرونا در ایران روزانه به ۱۵۰ نفر خواهد رسید”

دوشنبه, 11ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

در حال حاضر ۱۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۱ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۲۸هزار و ۹۹۵ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۳۰ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

به گزارش ایسنا، از دیروز تا امروز ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸ هزار و ۹۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۸۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۱۷۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۴۵۴ نفر رسید.

*****

“میزان مرگ و میر کرونا در ایران روزانه به ۱۵۰ نفر خواهد رسید”

دبیر کمیته علمی مبارزه با کرونا در ایران پیش‌بینی کرده پیک ششم این بیماری تا یکی دو هفته آینده به اوج می‌رسد و چند هفته نیز در اوج می‌ماند. ۴۵ نماینده مجلس به طور هم‌زمان به کرونا مبتلا شده‌اند

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در ایران اعلام کرد: «انتظار می‌رود در طی یک یا دو هفته آینده پیک ششم به اوج برسد و ممکن است تا چند هفته در اوج بماند و پس از آن به تدریج شروع به پایین آمدن کند.»

حمیدرضا جماعتی بر اساس مطالعات اپیدمیولوژیست‌ها و متخصصان آمار پیش‌بینی کرد میزان مرگ و میر در اثر کرونا به روزانه تا ۱۵۰ نفر برسد.

دبیر کمیته علمی کرونا در ایران تاکید کرد با توجه به شیوع بالای سویه اومیکرون، هرچه افراد سریعتر واکسن بزنند، سیستم ایمنی‌شان هم سریعتر در برابر سویه اومیکرون تقویت می‌شود.

به گفته حمیدرضا جماعتی، مطالعاتی که بر روی واکسن‌های داخلی انجام شده نشان می‌دهد “کارایی و اثربخشی آنها دربرابر واکسن های خارجی نه تنها کمتر بلکه بیشتر نیز بوده و عوارض جدی نیز در آنها دیده نشده است”.

ابتلای ۴۵ نماینده مجلس به کرونا

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی ایران به خبرگزاری فارس گفت ۴۵ نفر از نمایندگان مجلس به کرونا مبتلا شده‌اند. این تعداد روز گذشته (۱۰ بهمن) ۳۰ نفر بود.

از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در ایران این اولین بار است که این تعداد از نمایندگان مجلس هم زمان به کرونا مبتلا شده‌اند.

سخنگوی هیأت رییسه مجلس نیز گفته به دلیل شمار بالای نمایندگان بیمار، جلسات کمیسیون‌های تخصصی برگزار نمی‌شود و جلسات علنی نیز تنها تا ساعت ۱۰ و نیم برپا خواهد بود.

کلاس‌های حضوری علیرغم شیوع بالا

در همین حال وزیر علوم جمهوری اسلامی اعلام کرد: «آنچه که وزارت علوم با جدیت دنبال آن است، این است که ما از ترم دوم یعنی بهمن ماه شاهد ازسرگیری آموزش حضوری برای مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌ها هستیم و دانشجویان کارشناسی ما نیز به تدریج در این آموزش های حضوری شرکت خواهند کرد.»

محمدعلی زلفی‌گل در عین حال تصریح کرد محدودیت‌های خوابگاهی برای دانشجویان وجود دارد و نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلاس‌ها نیز موجب ایجاد محدودیت‌هایی می‌شود و به گفته او “به طور کلی ازسرگیری آموزش حضوری باید با تدبیر انجام بگیرد”.

آخرین آمار

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ایران، در ۲۴ ساعت منتهی به روز دوشنبه ۱۱ بهمن، ۳۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا جانشان را از دست داده‌اند. مجموع درگذشتگان کرونا در ایران به ۱۳۲ هزار و ۴۵۴ نفر رسید.

همچنین در این مدت ۲۸ هزار و ۹۹۵ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده که از این میان ۱۵۸۴ نفر بستری شده‌اند. ۱۵۱۲ نفر از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

از ابتدای پاندمی کرونا تا کنون شش میلیون و ۳۷۳ هزار و ۱۷۴ نفر در ایران به این ویروس مبتلا شده‌اند.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.