افشای فعالیت‌های مأموران جمهوری اسلامی برای فریب دادن و ربودن اسرائیلیان

شنبه, 31ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

رسانه‌های اسرائیل از تلاش‌های مأموران جمهوری اسلامی برای کسب اطلاعات از نظامیان سابق و دانشگاهیان این کشور با استفاده از حساب‌های جعلی در شبکه‌های مجازی یا با جعل هویت افراد دیگر خبر دادند.

بر اساس این گزارش‌ها، مأموران امنیتی جمهوری اسلامی با استفاده از روش‌هایی چون دعوت جعلی به کنفرانس دانشگاهی، جعل هویت دستیار یک میلیاردر روس و جعل هویت روزنامه‌نگاران اروپایی و فعالان سازمان‌های بشردوستانه قصد داشتند به اعضای ارشد سابق تشکیلات نظامی و دانشگاهیان اسرائیل نزدیک شوند.

آنها از هویت اشخاص خارجی استفاده کرده‌اند که از ماجرا کاملا بی‌اطلاع بوده‌اند.

در موردی دیگر این مأموران از پروفایل ساختگی اینستاگرام زنی به نام سوفیا والش برای برقراری رابطه دوستانه یا عاشقانه با اسرائیلی‌ها و ربودن آنها استفاده می‌کردند.

بر اساس این گزارش، هدف مأموران جمهوری اسلامی جمع‌آوری اطلاعات در مورد اسرائیلی‌ها برای ربودن آنها یا کشتنشان بوده است.

به گفته یک منبع امنیتی، این یک روش شناخته شده عملکرد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران است. 

در ماه‌های گذشته نیز گزارش‌هایی از تلاش مأموران جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان برای فریب شهروندان اسرائیل با استفاده از حساب‌های کاربری جعلی با نام زنان منتشر شده است.

همچنین سازمان امنیت داخلی اسرائیل، شین‌بت، در دی ماه سال گذشته خبر داد یک مأمور اطلاعاتی جمهوری اسلامی به نام رامبد نامدار را شناسایی کرده که از طریق برقراری تماس با زنان اسرائیلی در شبکه‌های اجتماعی، به آنها برای جاسوسی پول داده بود. چهار زن و یک مرد اسرائیلی در این پرونده دستگیر شده‌اند.

ایران اینترنشنال نهم اردیبهشت در گزارشی اختصاصی خبر داد که یک عضو یگان ۸۴۰ نیروی قدس به مأموریت خود برای انجام سه ترور در ترکیه، آلمان و فرانسه اذعان کرده است.

یک روز بعد رسانه‌های اسرائیلی با اشاره به گزارش اختصاصی ایران اینترنشنال، از قول منابع اسرائیلی خبر دادند طرح نیروی قدس سپاه پاسداران را موساد خنثی کرده است.

پس از آن نیز رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند مأموران موساد یک مأمور نیروی قدس سپاه پاسداران به نام منصور رسولی را که در طرح ترور نقش داشته، در داخل خاک ایران بازجویی و بعد رها کرده‌اند.

در واکنش به این خبرها و افشاگری ایران اینترنشنال درباره رسولی، دستگاه‌ امنیتی جمهوری اسلامی با انتشار فیلمی، بازجویی انجام شده از او را زورگویی توصیف کرد.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.