فارس: مردم به طلبه ها دختر نمی‌دهند

پنجشنبه, 18ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

talabeh.jpg

کنگره ملی ایرانیان – خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران در مطلبی با انتقاد از «طلبه‌های جوان» برای حرکت به سمت مسیر «شهرت» و کسب «هویت» نوشت: «طلبه‌ها بعد از تحصیل، حاضر نیستند به عنوان امام جماعت به مساجد بروند و این جایگاه رفیع را آخرین اولویت خود قرار می‌دهند.» این خبرگزاری در ادامه افزود: «جایگاه امام جماعت مسجد تا جایی افول کرده که مردم حاضر نیستند با این تبار وصلت کنند و از همین رو بخش اندکی از خروجی حوزه‌ها برای مساجد می‌ماند.» ‌

حجت‌الاسلام رضا غلامی، قائم‌مقام بنیاد هدایت در گفتگو با خبرگزاری فارس گفته است: «طلبه‌های علاقه‌مند به فعالیت به عنوان هیأت علمی، هیأت تألیف، قاضی، سیاسی ـ عقیدتی هستند و بخش اندکی هم از خروجی حوزه برای مساجد می‌ماند.» با این روند می‌توان گفت طلبه‌های از همه جا مانده به سراغ مسجد می‌روند. بنابراین جزو آن دسته که علاقه ذاتی به تبلیغ دارند، انتظاری از قشر باقی مانده نمی‌توان داشت».

فارس نوشت: به نظر می‌رسد ورودی امام جماعت از حوزه دچار اشکال است و باید اصلاح شود و این زمانی اصلاح می‌شود که برای مسجد و امامت مسجد، شأنیّت و هویت ایجاد کنیم. چرا طلبه خودش را به زمین و زمان می‌زند که یک کرسی تدریس در دانشگاه داشته باشد؟

چون احساس می‌کند این یک هویت اجتماعی است. شاید اصلاً مساله اول او حقوق و درآمد نباشد، بلکه می‌خواهد احساس هویت کند. طلبه احساس می‌‌کند اگر برود دانشگاه درس بخواند و یک لقب دکتری داشته باشد، شهرت و هویّتی دارد! درصورتی که هویّت واقعی اینجاست و خروجی حوزه و ماحصل حوزه و عصاره همه در مسجد است. این ماجرا تاجایی پیش رفته که امام جماعت مسجد که روزی ملجأ و پناه اهل محل بود و خود واسطه برای ازدواج دختران می‌شد، در مراسم خواستگاری خودش سرزنش می‌شود و به او می‌گویند مگر امام جماعتی مسجد هم نان و آب دارد و من دختر به امام جماعت نمی‌دهم.

به نقل از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.