پيام نوروزی کانون نويسندگان ايران
بهاران خجسته باد !
مردم آزاده
نوروزتان مبارک!
در سالی که گذشت باز هم مردم در معرض انواع ناملايمات، قيد و بندها و حقکشیها قرار داشتند. فشار بر نويسندگان و هنرمندان فزونی يافت و ادبيات و هنر بيش از گذشته در محاق سانسور فرو رفت. دانشجويان، معلمان، زنان و کارگران بيش از پيش سرکوب شدند و آزادی بيان و تشکل و تجمع همچنان از آنان دريغ شد. حقوق اقليتهای عقيدتی و قومی پايمال شد و شمار احضارها، بازداشتها و احکام زندان افزايش يافت. با اين همه ما اميدمان را به فردای آزادی از دست ندادهايم و اينک مصممتر و استوارتر از پيش برای تحقق خواستههای خويش به سال نو گام میگذاريم.
در آستانه نوروز، عيد مهربانیهای مردم ايران، تلخکامیها را به نيروی مبارزه در راه آزادی بيان تبديل میکنيم و سرشار از اين نيرو به پيشباز روزهای تازه میرويم.
در سالی که گذشت، کانون نويسندگان ايران به دستآوردهای در خور توجهی دست يافت. مهمترين اين دستآوردها آن بود که کانون پس از تحمل پنج سال فشار و محدوديت و ممانعت سرانجام توانست به شيوهای ابتکاری هيئت دبيران خود را برگزيند. افزون بر اين، چهلمين سالگرد تاسيس کانون نويسندگان ايران را نيز با برگزاری جلسههای متعدد شعر و داستان و تهيهی پوستر و تیشرت گرامی داشتيم.
از ديگر دستاوردهای کانون در سال گذشته، تعيين روز ۱۳ آذر به عنوان «روز مبارزه با سانسور» و بسيج نيروهای اجتماعی درگير در مسير اين کارزار بود. اين دستآورد را ارج میگذاريم و در راه گسترش دامنهی آن پا میفشاريم.
در آستانه سال نو برای همه مردم ايران و جهان کاميابی، سربلندی و پيروزی آرزو میکنيم.
کانون نويسندگان ايران
۲۸ اسفند ۱۳۸۷
|