|
|
|||
|
مچ بندهای سبز بازیکنان ایران نماد حرکتی سیاسی بود سرمایه: در روزهای اخیر شایعات زیادی مبنی بر احتمال برخورد با بازیکنانی که در بازی ایران- کره جنوبی مچ بندهای سبز بر دست داشتند منتشر شد که البته این مساله از سوی مقامات فوتبال ایران تکذیب شد. با این وجود نامه ای از فیفا به فدراسیون فوتبال ایران ارسال شد که در آن از مسوولان فوتبال ایران خواسته شد پاسخ دهند که آیا محرومیتی برای بازیکنان در نظر گرفته شده است یا نه، فدراسیون فوتبال ایران هم در نامه ای به پاسخگویی در این رابطه پرداخت. در نامه ای که روز پنجشنبه از سوی ایران به فیفا ارسال شد آمده است که این فدراسیون هیچ گونه محرومیتی برای هیچ بازیکن تیم ملی ایران در نظر نگرفته است. اما آنچه در این نامه جلب نظر می کند استعلام فدراسیون فوتبال ایران از فیفا در مورد اینکه «اگر ثابت شود این اقدام آنها عملی سیاسی بوده است فیفا چه برخوردی با آنان خواهد داشت» است که این گمان را به ذهن می آورد که فدراسیون فوتبال ایران قصد دارد محرومیت یا مجازاتی دیگر را برای این بازیکنان در نظر بگیرد اما تمایل دارد این مساله توسط فیفا اعلام شود. علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال اما در این مورد توضیحاتی دارد. کفاشیان به ایسنا می گوید: «ما در نامه ای که برای فیفا ارسال کردیم پرسیدیم که براساس بند 6 کدهای اخلاقی فیفا، اگر برایمان مسجل شد که بازیکنان به دلیل مسائل سیاسی از این مچ بندها استفاده کرده اند چه جریمه ای را برای آنها در نظر بگیریم.» البته کفاشیان این موضوع را که چنین جملاتی به معنای درخواست از فیفا برای محروم کردن این بازیکنان است را رد می کند: «چنین چیزی صحت ندارد. اما این حق را برای خود قائل هستیم که اگر مسجل شد بازیکنان به دلیل مسائل سیاسی این مچ بندها را بر دستان خود بسته بودند با آنها برخورد کنیم. ما باید قوانین را رعایت کنیم و این امکان وجود دارد که واکنشی به حرکت این تعداد بازیکنان انجام دهیم.» نذر یک نیمه ای نمی شود
|
||||
|