|
|
|||
|
ادعای مالکیت کویت بر مرز های دریایی ایران؛ تغییر نام میدان گازی ایرانی آرش به الدوره و سکوت تامل بر انگیز ما مرز های آبی فلات قاره ایران در آبهای شمالی خلیج فارس بنا بر اسناد موجود و خط مرزی دریایی «آیپک» به ایران تعلق دارد و حوزه گازی ایرانی با نام" آرش" نیز در آن واقع است....هم اکنون که دولت های عربی از جمله امارات و کویت با سرمایه گذاری های کلان رسانه ای در حال تبلیغات علیه تمامیت ارضی ایران در خلیج فارس هستند ما نباید تنها به عنوان نظاره گری منفعل عمل کنند. تابناک: چندی است که دولت کویت و رسانههای آن کشور، در اقدامی تجاوزکارانه با دستاویز قرار دادن بازداشت بحق شهروندان کویتی ـ که غیر قانونی در حریم مرزهای دریایی ایران وارد شدهاند ـ ادعای مالکیت خود بر بخشهای عمدهای از مرزهای دریایی ایران را در شمال خلیج فارس دامن میزنند. این در حالی است که چندی پیش، کویتیها با پررنگ کردن بخشی از مصاحبه سفیر کشورمان با یکی از روزنامههای آن کشور ادعا کرده بودند که ایران حاضر به مذاکره درباره جزایر سهگانه است؛ اما متأسفانه ما در ادعاهای تجاوزکارانه آشکار کویت به حدود و مرزهای ملی دریایی ایران سکوت حیرتانگیزی در پیش گرفتهایم. بر پایه این گزارش، بنا بر اسناد موجود و خط مرزی دریایی «آیپک»، مرزهای آبی فلات قاره ایران در آبهای شمالی خلیج فارس به ایران تعلق دارد و حوزه گازی ایرانی با نام «آرش» نیز در آنجاست. جالب توجه این که دولت کویت با تغییر نام این میدان گازی با نام کودک شهید فلسطینی «الدوره» برای بهرهبرداری و سوءاستفاده از علایق ایرانیان نسبت به مظلومان فلسطین، ادعای مالکیت خود بر این محدوده آبی را دامن میزند و در توجیه ادعای خود بر خط موهومی که شرکت انگلیسی ضدایرانی و ضد خلیج فارس «شل» برای آنان ترسیم و به کویتیها القا کرده ـ که حوزه گازی آرش در پایین این خط و در آبهای کویت است ـ استناد میکنند. قاطبه ملت ایثارگر ایران که تجربه هشت سال جنگ تحمیلی علیه تمامیت ارضی ایران را پشت سر گذاشتهاند، این انتظار بحق را از مسئولان سیاست خارجی، صدا وسیما و وزارت ارشاد ایران دارند که این مهر سکوت و مسامحه در برابر ادعاهای ارضی کشورهای عربی را بشکنند، چرا که هر روز شاهد مواردجدیدی از سوی آنان هستیم. مسئولان جمهوری اسلامی باید با روشهای گوناگون دیپلماتیک، فرهنگی، هنری و سینمایی به حقانیت ملی و تاریخی ایران بر کرانههای شمالی و جنوبی خلیج فارس، دریای مازندران و... بپردازند و همچون دفاع از مظلومان و موضع هستهای، پاسخ قاطعی به دشمنان یاوه سرایی که چشم طمع به مرزهای باقیمانده ایران نیز دارند، بدهند. گفتنی است، هم اکنون که دولتهای عربی از جمله امارات و کویت با سرمایهگذاریهای کلان رسانهای در حال تبلیغات علیه تمامیت ارضی ایران در خلیج فارس و ساخت فیلمهای پر خرج سینمایی در این مورد هستند، مسئولان ارشاد، صدا و سیما و وزارت خارجه، نباید تنها به عنوان نظارهگری منفعل رفتار کنند. آیا ما در برابر خون صدها هزار شهیدی که یرای حفظ تمامیت ارضی ایران در خوزستان، اروندرود، جزایر سهگانه، شمال تا جنوب خلیج فارس، جان پاک خود را نثار کردهاند و نیز نسلهایی که هنوز جدایی غیر قانونی بحرین عزیز را از ایران نپذیرفتهاند، پاسخی داریم؟
|
||||
|