|
|
|||
|
تاکتیک نیروهای سرکوبگر برای دستگیری مردم ۱۳۸۸/۸/۱۷ آژانس ايران خبر: نیروهای سرکوبگر نظام جمهوری اسلامی برای برخورد با اعتراض های مردمی در روز سیزدهم آبان ماه از شیوه های تازه ای بهره گرفتند.گزارش های دریافتی از سطح شهر تهران حاکی از این است که نیروهای سرکوب گر در خیابان های اصلی محل اعتراض وتظاهرات خیابانی یعنی خیابان های طالقانی,آزادی,انقلاب,کریمخان,ولی عصر,مفتح,مطهری,فردوسی ,میرزای شیرازی وسپهبد قرنی اقدام به دستگیری مردم نکرده است.یا اگر کسی در این محدوده هابازداشت شده بسیار محدود بوده است.بیشتر بازداشت ها در کوچه های بن بست ویا در خیابان های فرعی که جمعیت کمتر بوده صورت گرفته است.دلیل این امر نیز تئوری نظام در دستگیری وبازداشت بی خبر عده ی زیادی از مردم وایجاد رعب و وحشت عمومی برای مقابله با اعتراض های احتمالی آینده است.اطلاعات بدست آمده حاکی ازدستگیری تعداد زیادی از مردم معترض در روز سیزدهم آبان ماه در کوچه ها وخیابان های فرعی محدوده ی اعتراضی است.خبرنگار آژانس ايران خبر طی روزهای گذشته گزارش های مردمی بسیاری دال برصحت چنین دستگیرهایی دریافت کرده است.مشاهدات مردمی گویای برنامه از پیش تعیین شده ی نیروهای سرکوب گر نظام برای چنین امری بوده است.هدف عمده ی نیروهای سرکوب گر نظام فرار از دوربین های شخصی مردمی وممانعت از ثبت گزارش بازداشت ها به صورت مستند است. تا بدین شکل فضای لازم برای برخوردهای خشونت بار با بازداشتی ها مهیا شود.این برنامه ریزی برای بازداشت وبرخورد با معترضین موجب شده است تا هیچ کدام از رساناها نتواند آمار دقیقی از بازداشتی تا این لحظه بدست آورند.البته در آمار رسمی اعلام شده از سوی مقامات نیروی انتظامی تا کنون خبر دستگیری وبازداشت بیش از 100 نفر اعلام شده استكه آمارواقعي خيلي بيشتر است .
|
||||
|