عدم پرداخت۴ماه حقوق کارگران سد شفارود و ۳ماه حقوق کارگران معادن زغال سنگ البرز شرقی

kargar

اعتصاب وتجمع کارگران سد شفارود دراعتراض به عدم پرداخت۴ماه حقوق

کارگران سد شفارود واقع در رضوانشهر، در اعتراض به عدم دریافت ۴ ماه حقوق خود دست از کار کشیده ومقابل دفتر شرکت دست به تجمع زدند.

کارگران سد شفارود که از طریق شرکت پیمانکاری ژیان در این پروژه مشغول به کار می باشند، ماهانه۱۵ روز به مرخصی اجباری و بدون حقوق فرستاده می شوند. پروژه سد شفارودکه یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی وزارت نیرودر ایران و گیلان بوده و اعتبارمالی لازم نیز برای آن درنظر کرفته شده، به دلیل ممانعتهای سازمان محیط زیست با مشکلاتی مواجه گردیده وکارگران به دلیل اختلافاتی که هیچ ارتباطی به آنها ندارد مجبورند به مرخصی اجباری بدون حقوق بروند و دستمزدهایشان را باتاخیر دریافت کنند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
شهریور ۹۵

***
عدم پرداخت ۳ماه حقوق کارگران معادن زغال سنگ البرز شرقی

مدیر عامل شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی گفت: حقوق اردیبهشت ماه کارکنان و عیدی آنان امروز پرداخت شد.

به گزارش۱۰شهریورایرنا،فرود احمدی بختیاری چهارشنبه شب، تعداد کل کارکنان این شرکت را یک هزار و ۱۹۳ نفر عنوان کرد و افزود: برای جلوگیری از تعدیل نیرو در این مجموعه طرح هایی جانبی در دست اقدام است تا فرصت شغلی برای افرادی که به دلایلی امکان کار در معادن را ندارند، از دست نرود.
وی از تأسیس یک کارخانه زغال شویی بزرگ در کنار کارخانه کنونی خبر داد و گفت: مناقصه ساخت این کارخانه انجام شده و پس از طی مراحل اداری و استفاده از وام های ارزی تا پایان تابستان آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی با اشاره به وضعیت رو به بهبود تولید این مجموعه، میزان تولید کنونی را حدود ۱۴ هزار تن عنوان و تصریح کرد: معدن رضی شرکت البرز شرقی پس از سال ها تعطیلی دوباره راه اندازی شده و تا چند ماه آینده به تولید سه هزار تن خواهد رسید.

احمدی بختیاری از افزایش تولید معدن تخت به ۱۲ هزار تن خبر داد و اضافه کرد: برای معدن طزره نیز که با کاهش بسیار زیاد تولید مواجه شده بود، برنامه ریزی شده تا به تولید ۱۵ هزار تن در ماه برسد.

وی با اشاره به حمایت مدیر عامل ذوب آهن اصفهان از بهبود وضعیت شرکت، یادآور شد: افزایش ظرفیت، احداث تونل ها، بهبود سیستم های مکانیزه و انجام تعمیرات از جمله کارهایی است که برای خروج از بحران در حال انجام است.

احمدی بختیاری همچنین در خصوص تحویل واگذاری املاک شرکت البرز شرقی به شهرداری شاهرود گفت: مشکل این شرکت نه با شهرداری بلکه با سازمان خصوصی سازی است که در نحوه واگذاری و تفکیک املاک و ساختمان های شرکت اشتباه کرده است.

مدیر عامل شرکت زغال سنگ البرز شرقی یادآور شد: اشتباه کار در این است که معادن زیان ده به شرکت ذوب آهن اصفهان فروخته شده اما املاک آن جدا شده است و به این ترتیب شرکت حتی وثیقه ملکی برای دریافت تسهیلات ندارد.

وی ادامه داد: شرکت البرز شرقی پاسخ گوی شهرداری نیست و به دلیل داشتن اختلاف حساب های مالی با سازمان خصوصی سازی از طریق مراجع قضایی پیگیر بازپس گرفتن مستقلات و املاک خود است.

دیرینه شرکت زغالسنگ البرز شرقی به عملیات اکتشافی مناطق معدنی شاهرود در سال ۱۳۴۸ باز می گردد. این شرکت در سال ۱۳۵۶ با نام شرکت زغالسنگ البرز شرقی ثبت شد.

۹۵ درصد از سهام معادن این شرکت در سال ۹۳ به ذوب آهن اصفهان واگذار و پنج درصد باقی مانده نیز طبق قانون، بجای سهام عدالت به صورت سهام ترجیحی به کارگران و کارکنان شرکت تعلق گرفت، همچنین در مرحله بعد این واگذاری نیز زمین شرکت هم به مزایده گذاشته و درنهایت شهرداری شاهرود برنده آن شد.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل