بحران آفرینی های حاکمیت ادامه دارد: خامنه‌ای مقام‌های آل سعود را ‘شجره خبیثه‌ ملعونه’ خواند

عکس از بالاترین

سایت ملیون ایران: مردم ایران هنوز نتایج جنگ ایران و عراق و کشته و مجروح شدن یک میلیون نفر از مردم دو کشور را فراموش نکرده اند، هنوز جنایات سال ۶۷ را هضم نکرده اند، روزی نیست که اقتصاد دانان در مورد رکود اقتصادی هشدار ندهند و در زمانی که فساد مانند موریانه به جان کشور افتاده است، “رهبر معظم انقلاب” به جای ارائه راه حلی برای این همه بحران به بحران سازی جدید پناه میبرد. برای حل مشکلاتی که فرورفتن در منجلاب سوریه  و جنگ داخلی آن بوجود آورده هنوز راه حلی پیدا نشده اما با این وجود ولی فقیه با پرخاشگری و فحاشی به حکام عربستان و مانورهای تحریک آمیز سپاه علیه کشتی های آمریکائی در خلیج فارس زمینه جدالهای دیگری در منطقه را فراهم میسازد.  برای “نظام” و ابواب جمعی رهبر بی خرد آن حل بحران ها مطرح نیست، برای آنها حفظ حاکمیت خویش به هر قیمت مطرح است و این مردم ایرانند که باید سرانجام تاوان این بحران سازی ها را مانند گذشته بپردازند.

اصل خبر:

آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با خانواده زائران کشته شده در حادثه سال گذشته منا، با اشاره به رفتار مقام های سعودی، گفته این حادثه “اثبات مجدد بی لیاقتی این شجره خبیثه‌ ملعونه در تصدی و اداره حرمین شریفین” بود.

رهبر ایران امروز ۱۷ شهریور (۷ سپتامبر) گفت: “حکام سعودی در حادثه‌ منا حتی یک عذرخواهی زبانی از ملت‌های مسلمان نکردند؛ چقدر اینها وقیح و بی‌شرمند”.

بیش از ۴۰۰ زائر ایرانی در میان کشته‌شدگان مراسم حج سال گذشته بودند.

آیت‌الله خامنه ای در اظهارات امروزش بار دیگر خواستار آن شده است که “هیئت حقیقت یاب اسلامی- بین المللی، واقعیات حادثه منا را بررسی کند” و با اشاره به مقام های سعودی گفته “این شجره‌ خبیثه‌ ملعونه دهان‌ها را با پول می بندند”.

آقای خامنه ای گفت: “بی کفایتی سعودی ها و ناامنی تحمیل شده از سوی آنان بر حجاج خانه خدا، حقیقتا نشان داد این حکومت، لایق اداره حرمین شریفین نیست که این واقعیت باید در جهان اسلام ترویج شود و جا بیفتد”.

منظور از حرمین شریفین مسجدالحرام در شهر مکه و مسجد‌النبی در شهر مدینه دو مکان مقدس برای مسلمانان است. پادشاهان عربستان سعودی خود را خادمین حرمین شریفین می‌خوانند.

رهبر ایران دو روز پیش از این در پیامی به مناسبت فراسیدن موسم حج، خطاب به دولت ها و ملت‌های مسلمان، رهبران عربستان سعودی را “گمراهانی روسیاه” خواند و گفته بود “فکری اساسی برای مدیریت حرمین شریفین و مساله حج بکنند.”

مفتی اعظم عربستان سعودی دیروز در واکنش به بیانیه رهبر ایران گفته بود “اینها مسلمان نیستند و از فرزندان مجوس‌ها هستند و خصومت‌شان با مسلمانان به ویژه سنی‌ها بسیار قدیمی است”.

رهبر ایران در اظهارات امروز خود گفته است: “سعودی های منفور، یک گروه در درون جهان اسلام هستند که برخی از آنها دانسته و برخی نادانسته به دشمنی با مسلمانان مشغولند”.

تنش هایی سیاسی و لفظی بین ایران و عربستان در ماه های اخیر شدت گرفته است و مقام های دو کشور مسلمان با تعابیری یکدیگر را مورد خطاب قرار می دهند که در سال های پیش، به این صورت سابقه نداشت.

به دنبال اختلافات دو کشور، هیچ زائر ایرانی از مبدا ایران در مراسم حج امسال شرکت ندارد.

از اوایل زمستان سال گذشته، پس اعدام یک روحانی شیعه در عربستان سعودی و اعتراض در برابر سفارت این کشور در تهران و حمله و ورود غیرقانونی به آن که به وارد شدن خساراتی به ساختمان سفارت انجامید، عربستان سعودی روابط سیاسی و اقتصادی خود را با ایران قطع کرد.
از: بی بی سی

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل