جنایت جنگی توسط جمهوری اسلامی: اعزام کودکان دانش آموز به جبهه ها و به کشته دادن ۳۶ هزار دانش آموز (کودک) در جنگ ایران و عراق (تصاویر)

در جنگ ایران و عراق با شتشوی مغزی کودکان دانش آموز آنها را به جبهه اعزام می کردند و گاهی وقتها برای پاک کردن سریع میدان های مین آنها را روی میدان های مین می فرستادند. در جنگ ایران و عراق به گفته رفسنجانی ۳۶ هزار دانش آموز کشته شدند (رجوع شود به ویکیپدیا). جنگی به واسطه بی سیاستی ۸ سال ادامه یافت و بیش از یک میلیون کشته و چند میلیون زخمی و صد ها میلیارد دلار خسارت برجای گذاشت، و برای مردم جز بدبختی حاصلی نداشت.

tasvir-sand-0

بچه ها داوطلب میشدند:۱۵ساله… ۱۶ساله…  ۱۴ساله… شاد و شیرین و ذکرگویان… سحرگاه و صحرای مین و آنها مثل غنچه های بامدادیِ چمن که در دَمدمه های صبح، آماده بازشدنند و پرپرشدن و پرگشودن. از روی مین ها میگذشتند و چشمها دیگر نمی دید و گوشها دیگر نمی شنید و لحظاتی بعد، گردوغبار، که فرو مینشست، هیچ نبود!… جز تکه های گوشت و استخوان در گوشه و کنار صحرا، هر تکّه یی بر سنگی چسبیده… بدنهای خردسال بچه ها، تکه تکه، ریزه ریزه، و ذرّه ذرّه… بر اطراف دشت پاشیده… حالا، گاه بچه ها پیش از عبور و پای گذاشتن بر مین، پتو بر خویش میپیچند و میغلتند تا تکّه ها و پاره ها… چندان پراکنده نشوند که نتوان فراهم آورد و به پشت جبهه انتقال داد و بر سر دستها برد…»
روزنامه اطلاعات، ۱۱ اردیبهشت ۶۲

کودکی زیر ۱۸ سال در عملیات کربلای ۵

کودکان اسیر در جنگ ایران و عراق

در دبیرستان موسوی دانش آموزان درس «شهادت» میآموزند
روزنامه اطلاعات ۱۲ اسفند۶۱

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل