هزاران زن در ترکیه به اصلاحیه جدید ‘قانون تجاوز به دختربچه‌ها’ اعتراض کردند

تظاهرات‌کنندگان فریاد می زدند: "ما ساکت نخواهیم ماند. ما اطاعت نخواهیم کرد."
تظاهرات‌کنندگان فریاد می زدند: “ما ساکت نخواهیم ماند. ما اطاعت نخواهیم کرد.”

هزاران زن خشمگین در ترکیه به اصلاحیه قانون رابطه جنسی با دختران کم سن و سال اعتراض کردند. این اصلاحیه جدید به مردانی که با دختربچه‌ها رابطه جنسی برقرار می‌کنند به عنوان متجاوز برخورد نمی‌کند اگر آنها با قربانی ازدواج کنند.

روز شنبه (۱۹ نوامبر – ۲۹ فروردین) هزاران زن در استانبول و چند شهر دیگر ترکیه با در دست گرفتن پلاکارد و پارچه‌نویسی‌هایی که روی آنها نوشته شده بود “من ساکت نمی‌مانم” به خیابان‌ها آمدند.

این در حالی است که دولت ترکیه با دفاع ازاین لایحه گفته هدف از آن مقابله با سنت رایج ازدواج با دختربچه‌ها بوده است اما منتقدان می‌گویند چنین قانونی مجوز تجاوز به کودکان را صادر می‌کند.

تظاهرات‌کنندگان خشمگین امروز فریاد می‌زدند: “ما سکوت نمی کنیم. ما اطاعت نمی‌کنیم. این لایحه را فورا برچینید.”

بزرگترین تجمع امروز در استانبول برگزار شد که جمعیتی حدود ۳ هزار نفر در آن حضور داشتند اما هم‌زمان گزارش‌هایی از تجمع‌های مشابهی در شهرهای ازمیر و ترابوزان منتشر شده است.

لایحه جدید زمینه آزادی مردانی را فراهم می کند که ثابت شود “بدون زور و ارعاب و یا هر موردی که رضایت طرف مقابل را محدود کرده باشد” با دختری که زیر سن قانونی بوده ارتباط جنسی داشته‌اند و بعد هم با او ازدواج کرده‌اند.

معترضان همچنین در پلاکاردها و شعارهایشان آوردند: “تجاوز جنسی نمی تواند قانونی شود” و یا این شعار که “ای.کی.پ دستت را از بدن من عقب بکش.” اشاره‌ای به حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری، که ارایه کننده این لایحه بوده است.

از: بی بی سی

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل