رئیس سازمان میراث فرهنگی: شهرداری‌ها با لودرها حرکت می‌کنند و آثار تاریخی را از بین می‌برند


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران با انتقاد از عملکرد شهرداری‌ها در حفظ بافت تاریخی شهرها، اقدامات مدیران شهری و استانی را موجب تخریب بناهای تاریخی دانست.

زهرا احمدی پور روز یکشنبه ۱۲ دی در دیدار با اعضای کمیسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شوراها و شهرداری ها موظف به حفاظت از میراث فرهنگی هستند گفت: «شهرداری‌ها با لودرها حرکت می‌کنند و آثار را از بین می‌برند، زیرا معتقدند این بناها فرصت‌های توسعه را از شهر گرفته‌اند. خیلی از مدیران ارشد در استان‌ها به دنبال تخریب بناها هستند تا به جای آن برج، پارکینگ و مجموعه جدید بسازند، اما توجهی به تزلزل هویت شهرها نمی‌شود.»

او از نمایندگان مجلس خواست تا تلاش کنند ارکان دولتی، نهادهای عمومی و شهرداری‌ها قبل از اجرای طرح‌‌های توسعه‌ای به بررسی پیوست میراث فرهنگی طرح بپردازند.

تخریب بافت تاریخی شهرهای ایران از سوی شهرداری‌ها طی سالهای اخیر مورد انتقاد رسانه‌ها و کارشناسان بوده است. توسعه بزرگراهها و معابر در شیراز در سالهای اخیر تخریب بافت تاریخی این شهر را به دنبال داشت و ساخت و ساز گسترده در مشهد و یزد نیز بخش بزرگی از بافت تاریخی این شهرها را از میان برد.

در تهران نیز اگر چه اقدامات شهرداری مستقیما بناهای تاریخی را تهدید نمی‌کند اما پروژه هایی نظیر نوسازی بافت فرسوده بدون در نظر گرفتن بافت تاریخی شهر به تخریب این بافت منجر شده است.
از: صدای آمریکا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل